חדשות    

חניה בתל אביב כבר לא אפשרית, מה עושים בעולם

לאחרונה בתל אביב הגבירו את האכיפה על חניה באדום לבן  ובמדרכה בשעות הלילה, לאחר שנים שבהן העלימו עין. התגובות של התל אביביים לא איחרו להגיע ורובן ככולן זועמות. בעירייה מצדם אומרים שהם מעדיפים אופניים, הולכי רגל ובאופן כללי פחות מזהמים.

ומה המצב בעולם? באירופה בהרבה ערים צפופות, כמו אמסטרדם,  החניה במרכז העיר היא בתשלום, גם לתושבי העיר. נראה שבתל אביב מנסים להשתוות לעולם ולא רחוק היום שכל תל אביבי ישלם על חניה בעירו, בעיקר באזורים הצפופים.

לדעת העירייה, חניה בתשלום תשפר את מצב האין חניה התמידי. בעיה נוספת שמצאו בעירייה היא מחיר זהה לחניה בכל רחבי העיר. לא משנה כמה הוא מבוקש.

עם זאת, הפוליטקיאים, גם בארץ וגם בעולם, לא ממהרים להרגיז תושבים ומנסים למצוא פתרונות של חניות בחינם ולא להפחית מקומות חניה, על אף הנזק האדיר שהם גורמוים.

מה עושים בעולם

בעולם מצאו פתרונות שונים. בסן פרנסיסקו מתמחרים  את האזורים לפי ביקוש. המחיר עולה ברחובות המרכזיים והמבוקשים.  יש מקומות שנותנים תווי חניה לפי מספר חניה.

על הטענות כלפי תחבורה ציבורית לקויה מסבירים בעירייה שהבעיה כמובן לא בישראל אלא בכל העולם. המוחים מצדם אומרים שזו בעיה בקרב עובדים מחוץ לתל אביב וחוזרים לעיר בשעות הערב ואין חניה.

על ההשוואה למדינות אחרות המוחים מציינים שבעולם יש אופציה של רכבת תחתית ותחבורה ציבורית יותר שעות ויותר ימים. עוד טוענים המוחים שהפתרון שמציעה העירייה הוא פתרן לעשירים שיכולים להרשות לעצמם חניון מסודר או על חניה בתשלום. עוד אומרים המוחים שמוובר בצביעות שנועדה להכניס כסף לעירייה, כיוון שתמ"א שמביאה עוד רכבים אין בעיה לעירייה להציע. המתכננים בעירייה אומרים שהחניה תופסת מקומות פיתוח שעליהם אף אחד לא משלם, וזה כמו לחלק דירות בחינם.

לדעת המתכננים בעירייה עלויות ההקמה שלהם גבוהות ובאות על חשבון כלל הציבור, הקמתם מייקרת את יוזמות הבנייה למגורים, מצמצמת את הרווח הכלכלי ממיסוי על יחידת הקרקע ומעודדת בעלות על כלי רכב ואת לחץ התנועה.

מעניין לציין כי בבד בד ע םהגבלות על החניה העירייה החליטה לסבסד חניה למורים בשטחה. תל אביביים יכולים להתנחם שמציאת חניה ברומא או פריז תיקח להם חצי שעה.

חניה חינם בשרונה לשעתיים בעקבות תביעה ייצוגית

יש לך תג נכה? מגיעה לך חניה ליד הבית!

הבור ליד בית החייל: מחניה חינם למגורים