הרהורי בורסה    

חיסכון לכל ילד – למה הילדים העשירים מרוויחים יותר?

תכנון פיננסי נכון ישביח את החסכונות שלכם; קרדיט pixabay

חיסכון לכל ילד – למה הילדים העשירים מרוויחים יותר?

זוכרים את הספר (המפורסם בזמנו) – אבא עשיר אבא עני.  המסקנה הגדולה מהספר היא שהכל מתחיל ונגמר בחינוך פיננסי. האבא העשיר מלמד את הילדים שלו חינוך פיננסי, הוא מלמד אותם להרוויח. האבא העני – לא מכיר את העניינים האלו, את התובנות האלו. הוא עסוק ביומיום ההישרדותי שלו, ולא יכול לחשוב ולהפנים תובנות חשובות כמו – חיסכון וסוג החיסכון.

הדברים החשובים האלו רק מגדילים את הפער. הילד העשיר הופך לעשיר יותר, העני כנראה לעני יותר.

לאחרונה פורסם  מחקר על התוכנית של האוצר – חיסכון לכל ילד. תוכנית שהחלה לפני כשנה שבה המדינה מעבירה מדי חודש 50 שקלים לחיסכון לכל ילד. ההורים יכולים להגדיל את החיסכון ב-50 שקלים נוספים בחודש.  כמו כן, ההורים צריכים לקבוע את תמהיל ההשקעות בחיסכון – מנייתי, אג"חי ומעורב/ כללי (מניות עם אג"ח).

מדובר בחיסכון לטווח ארוך, מדובר על חיסכון של ילדים – לכן, כדאי לשים את הכסף במניות. מניות, על פי המחקרים ההיסטוריים, מספקים תשואה גבוהה על פני זמן, תשואה העולה על האפיקים הסולידיים, כולל האג"ח.

ומה קרה בפועל?  על פי המחקר – ההורים העשירים השקיעו את הכספים של הילדים במניות, ההורים העניים השקיעו באג"ח. העשיר מתעשר יותר, הפערים בין העשיר לעני מתרחבים. אם רוצים באמת לעזור לשכבות הנמוכות, זה מתחיל כאן – בחינוך פיננסי.

חינוך פיננסי – פרק 5: מהם ניירות הערך המרכזיים בבורסה?

חיסכון לכל ילד – איפה הכי כדאי לחסוך?

לא רק חיסכון לכל ילד: עוד דרכים לחסוך לילד שלך