תיירות    

חופשה בחו"ל עם חיית המחמד – איך עושים את זה?

pixabay

מתכננים לצאת לחופשה עם חיית המחמד לחו"ל? ככה תעשו את זה נכון

נתחיל בדברים שצריך לעשות לפני הנסיעה – . ראשית, כנסו לאתר משרד החקלאות, שם תמצאו את פרוט הדרישות של מדינות שונות בעולם. הקפידו לשים לב אלו חיסונים, טיפולים ובדיקות יש לבצע וכמה זמן עליכם להיערך מראש. שימו לב שבמדינות כגון איחוד האירופי ההיערכות לוקחת כארבעה חודשים.

בשלב הבא, גשו לווטרינר המטפל, וודאו שחיסון הכלבת בתוקף. הציגו לווטרינר את רשימת הבדיקות והחיסונים שמדינת היעד שלכם דורשת,  גשו למכון הווטרינרי בראשון לציון, ומסרו להם את הבדיקות שביצעתם. יש ווטרינרים המספקים שירות של שליחת הדגימות למכון. את התוצאות תקבלו ישירות לדואר האלקטרוני.

ברגע שקיבלתם תוצאות, חיזרו לווטרינר כדי שיחתום על תעודת בריאות. זכרו, התעודה תקפה לעשרה ימים מרגע החתימה. עם חתימת התעודה על ידי הווטרינר המטפל, גשו ללשכה הווטרינרית המחוזית הקרובה ליישובכם  לקבל עליה אישור רשמי. את האגרה על האישור הרשמי מומלץ לשלם מראש באתר התשלומים הממשלתי.

זהו אתם מוכנים. שמרו את הטופס החתום למשך שהותכם בחו"ל. תתבקשו להציג אותו בצ'ק אין וגם בפני הרשויות במדינת היעד. כדאי שיהיה זמין לכם בזמן הטיסה.

נסעתם לחופשה שארוכה מעשרה ימים, אל דאגה. בארץ היעד גשו למשרד השירותים הווטרינריים הממשלתי הקרוב ביותר אליכם, שם ינפיקו לכם תעודה חדשה. הבדיקות והחיסונים שביצעתם בארץ עדיין תקפים. חיסון כלבת תקף לשנה, ובדיקת דם לנוגדני כלבת תקפה לכל החיים. בכל מקרה מומלץ להיות בקשר עם השירותים הווטרינריים בארץ היעד כדי לוודא שהדרישות שבידכם מעודכנות.

 

רוצים לטייל עם הכלב שלכם בחו"ל? לאן כדאי?

כמה עולה לגדל כלב?