חדשות    

חברת החשמל הצרפתית תובעת את רמ"י על סך 25 מיליון שקל

Pixabay

חברת החשמל הסולארי  EDF הצרפתית  תובעת את רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) על סך 25 מיליון שקל. החברה טוענת כי הרשות מסרבת להשיב לה כספים על מכרז שבו זכתה, שלא יצא לפועל כפי שתוכנן בשל התנהלות רמ"י. לטענת EDF יש לה הוכחות לכך שרמ"י התחייבה להחזיר לה מיליוני שקלים, אבל היא מסרבת  בטענה שהחוזה נחתם "בחוסר סמכות, ובתום לב".

המכרז המדובר הוא מכרז שפירסמה רמ"י להקמת מתקן לייצור חשמל סולארי בשטח של 140 דונם באזור מצפה רמון. החברה שזכתה במכרז, פארק סולארי מצפה רמון, שייכת לחברת החשמל הלאומית הצרפתית EDF. בגין זכייתה, התחייבה החברה להעביר 30.1 מיליון שקל לרמ"י.

לאחר המכרז, גילתה החברה כי  מועצה מצפה רמון מייעדת 40 דונם מהשטח בו זכתה החברה להקמת שכונות מגורים. המועצה טענה בפני החברה כי היא התנגדה למכרז, וכי רמ"י פירסמה אותו בניגוד לרצונה. לדברי החברה, המועצה סירבה לתת לה את היתר הבנייה בשל כך.

לאחר מכן בתיאום עם רמ"י, הסכימה החברה לוותר על 40 הדונמים, ובתנאי שיושב לחברה הסכום היחסי עקב הדונמים החסרים. בין הצדדים נחתם תיקון לחוזה הפיתוח בגינם יושבו לחברה כ-8 מיליון שקל.

בכתב התביעה נכתב "לאחר חתימה על הסכם הפיתוח המתוקן, התנערה רמ"י מהם, עצרה את תהליך השבת הכספים והודיעה לתובעת, כי היא מסרבת להשיב את התמורה היחסית לרבות התמורה לגביה סוכם, תוך שהיא נשענת על טענות בעלמא לפיהן התיקון לחוזה הפיתוח נחתם ב'טעות, בתום לב ובחוסר סמכות'".

סכום התביעה הוא כאמור כ-25 מיליון שקל, שווי  הנזק שנגרם לה בגין צמצום שטח הזכייה ל-100 דונם, לטענת החברה. עוד הסבירה החברה כי רכשה פאנלים סולאריים שונים מאלו שתוכננו, ושהיא תכננה מחדש את המתקן. עוד מזכירה בתביעה עבודות עפר חריגות בשטח המצומצם כדי  להכשירו לבניית המתקן.

ברמ"י בוחרים את ההצעות הזולות ביותר; התוצאה: עיכובים ופשיטות רגל

מחלוקת בין התנועה הקיבוצית ורמ";י על מגדל בדובנוב ת";א

מנהל רמ";י: כבר הגדלנו את היצע הדירות