חדשות    

חברת החשמל – הסוף של המונופול

pixabay

עידן חדש במשק החשמל, מפרקים את המונופול.

רוב הציבור לא ממש שם לב, אבל חברת החשמל הולכת ונחלשת. מדובר עדיין על גורילה, על הגוף המוביל בשוק החשמל, על הגושף שמספק לרובנו את החשמל, אבל במקביל להקמת תחנות כח חדשות, במקביל לשימוש במתקנים של אנרגיות מתחדשות, השליטה של חברת החשמל במשק החשמל יורדת. יש עוד הרבה עבודה וזה נעשה.

פעם היה לנו ערוץ אחד. היום יש לנו המון. פעם היה לנו טלפון אחד. היום יש לנו יותר. פעם גם הייתה לנו חברת חשמל אחת. היום יש לנו, אה, גם אחת? חנן מאגף השכר במשרד האוצר מסביר את ההתפתחות של משק החשמל –  הכלכלה הישראלית השתנתה. המשק נפתח לתחרות, ולצרכן יש היום הרבה אפשרויות בחירה בכל תחום ובחשמל אין.

כל תהליך ייצור ואספקת החשמל מרוכז כיום בידי חברת החשמל. אחרי כ-20 שנה של ניסיונות, ישראל ניצבת בפני עידן חדש במשק החשמל. משרד האוצר בשיתוף משרדי ממשלה נוספים הגיע לסיכום שיפרק את מונופול החשמל ויפתח את התחום לתחרות.

מה זה אומר? שבעתיד תוכלו לעבור לספק חשמל מתחרה. המחירים יהיו נמוכים יותר, השקעה מוגברת בתשתיות ודאגה לכך שגם בסופות הכי קשות, אף אחד מאיתנו לא ישב לבד בקור בחושך. ובתחרות, כמו בתחרות הצרכן הוא זה שמרוויח, משמע אתם.

אז אולי זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל זה הולך ומתקרב. בעוד כמה שנים (3-5 שנים) חלקכם כבר יוכל לבחור מאיפה לקבל את החשמל שלכם.

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה