שוק ההון    

חברת הברוקראז' הישראלית פלוס 500 נפלה ב-36% בלונדון

גל הבר, מייסד פלוס 500 עם דייגו סימאונה, מאמן אתלטיקו מדריד גל הבר, מייסד פלוס 500 עם דייגו סימאונה, מאמן אתלטיקו מדריד צילום: יח"צ

החברה תחמיץ את התחזיות עקב כניסתן לתוקף של תקנות רשות ני"ע האירופית

פלוס500 חברת הברוקראז' מחיפה  נפלה ב- 36% בבורסת לונדון, לאחר דיווח שההכנסות והרווח ב-2019 צפויים להחמיץ את התחזיות. הסיבה היא החוקים של רשות ני"ע האירופית שנכנסו לתוקף בשנה שעברה ונועדו להגן על משקיעים פרטיים.

הרגולטורים האירופיים החליטו להגביר את המהלכים למניעת מכירת חוזי הפרשים (CFD), שמאפשרים למשקיעים הפרטיים לבצע הימורים מסוכנים עם הון שלוו על מניות, אג"ח, מט"ח ומטבעות קריפטו. על פי החוקים, שהוצגו ב-2018, חברות מסחר ובהן IG גרופ הולדינג, CMC מרקטס ופלוס 500, מוגבלות באופן שבו הן יכולות למכור ולשווק את הנגזרים, ואילו המשקיעים מוגבלים בכמות הכסף שהם יכולים ללוות ולהפסיד.

פלוס 500 מסרה כי היא מרחיבה את "דריסת הרגל" העולמית של החברה, כדי "להמשיך ולגוון את מקורות ההכנסה באמצעות צמיחה בשטחים קיימים והוספת רישיונות פעולה חדשים".

מנכ"ל החברה הוא אסף אלימלך, והחברה היא נותנת החסות לקבוצת הכדורגל אתלטיקו מדריד. במרץ 2018 הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף 100 מיליון שקל נגד החברה בטענה כי פלוס 500 פועלת תוך ניגוד עניינים אינהרנטי, כאשר היא גובה עמלה מלקוחותיה בגין ביצוע העסקאות וכן משמשת צד נגדי לעסקאות. התובע טוען כי רווחי החברה הם כנגד הפסדי לקוחותיה, והיא מבצעת הפסקות מסחר יזומות הפוגעות בלקוחותיה, כאשר מתברר לה שהיא נמצאת בפוזיציה של הפסד. בה

פלייטק מוכרת את החזקתה בפלוס500 לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר

פלוס500 מציגה זינוק של כ- 181% בהכנסות ברבעון השלישי לשנת 2014

 

ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

 

השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?