חדשות    

חברות האשראי ביקשו גישה למט"ח גם לכרטיסים חוץ בנקאיים

כרטיס אשראי לילדים; קרדיט: pixabay

חברות כרטיסי האשראי מקס וישראכרט פנו לבנק ישראל וביקשו גישה לחשבונות מט"ח לכרטיסים חוץ בנקאיים.

כיום לקוח שמחזיק בכרטיס שהונפק מחוץ לבנק, לרוב דרך מועדון לקוחות (לייף סטייל של סופר־פארם, רמי לוי, שופרסל ואחרים) ורוצה לקנות בכרטיס אשראי דרך שיוך הרכישה לחשבון המט"ח שלו, כדי להימנע מתשלום עמלות המרת מט"ח יקרות, לא יכול לעשות זאת. כרטיס האשראי הבנקאי לעומת זאת נסלק בבנק ולכן אפשר לקנות בו במט"ח.

בינתיים מספר חשבונות המט"ח עולה בגלל עלייה ברכישות של ישראלים בחו"ל, הן באינטרנט והן בקניות פיזיות. עלויות המרת המטבע משקל לדולר יקרות מאוד ומגיעות בכרטיס האשראי לכ־3% מגובה העסקה. לכן לקוחות מעדיפים לרכוש דולרים באופן חד־פעמי על פני תשלום חוזר של עמלות גבוהות.

 בשל הפרידה של ישראכרט ומקס משליטת הבנקים הפועלים ולאומי,  לפני שנה, כשהבנקים החזיקו בחברות כרטיסי האשראי, הפכו חברות אלו לגוף מנפיק בפועל וכדי להגיע ללקוחות הן צריכות להתחרות בהטבות של הבנקים. כשינפיקו כרטיסים עצמאיים שלהן יוכלו לפנות ליותר לקוחות בהצעת אשראי.

75% מכרטיסי האשראי שמחזיק הציבור כיום הם כרטיסים בנקאיים ורק 25% מהכרטיסים הם חוץ־בנקאיים, רובם כרטיסי מועדוני לקוחות. מבנק ישראל נמסר כי "הנושא נמצא על שולחנה של ועדת כרטיסי חיוב של בנק ישראל, במטרה לתת מענה בתקופה הקרובה". ממס"ב נמסר כי "אם נקבל פנייה מחברות כרטיסי האשראי, נתייחס אליה שלא באמצעות התקשורת".

כרטיס אשראי בדואר עולה לכם 10% ריבית בתשלומים

מ-2020 יחויבו הרשתות הגדולות לקבל רק כרטיס אשראי חכם