תיירות    

זה שעולה וזה שיורד: המדריך ליציאה בטוחה ורגועה מהמטוס

ישראייר
מעודכן ל-10/2019

איך יורדים מהמטוס בנחת, בלי לריב עם אף אחד ובלי לפספס את ה"קונקשן"? המדריך הבא יסייע לכם להתחיל את החופשה או החזרה ממנה בנחיתה רכה ואפילו בחיוך

הטיסה הסתיימה ונחתם בשלום? רגע לפני שאתם עושים את צעדיכם הראשונים על קרקע יציבה במדינת היעד – ולא משנה אם אתם בדרך לירח הדבש שלכם, לנסיעת עבודה או סתם הביתה – זכרו שנותר לכם עוד שלב אחד לעבור, הירידה מהמטוס לאחר הנחיתה. לעתים קרובות, השלב הזה מלווה בחוסר סבלנות, בלגאן כללי ואפילו מריבות בין הנוסעים – שחלק מהם ממהרים לקום מהמושב לפני הזמן, להוריד את התיק ולמהר לעבר היציאה, עוד אפילו לפני שגלגלי המטוס נעצרו סופית.

גם אם אתם משתייכים לזן הממושמע של הנוסעים שמציית להוראות ומחכה עד שהמטוס יעצור לגמרי והשלט שמורה על חגירת חגורת בטיחות ייכבה, יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב, כדי להפוך את היציאה מהמטוס לקלה, נעימה, בטוחה ונוחה יותר. כך מייעצים לכם המומחים לפעול, מרגע שהמטוס הגיע אל היעד:

שלב ראשון: תהיו מוכנים

ירידה אחראית ונכונה מהמטוס מתחילה עוד כשהמטוס באוויר. ברגע שמתחילים בנחיתה, זה הסימן להתחיל לאסוף את כל החפצים ולארוז מחדש את מה שצריך. בדקו שלא שכחתם שום דבר בכיס של המושב, גלגלו את האזניות, אספו את הזבל וודאו שכל הדברים החשובים נמצאים אתכם (מחשבים ניידים למשל נוטים להישכח במטוס לעתים קרובות יותר ממה שאתם משערים).

אם תפעלו כך תהיו מוכנים לתזוזה ותפחיתו את סיכוייכם להשאיר פריט כלשהו מאחור, שכן לאחר שהמטוס נוחת וכולם קמים ביחד לארגן את הדברים שלהם, קל יותר לשכוח משהו. בין אם אתם ממהרים לקום ולצאת או מחכים במושב, אתם לא רוצים להיות הנוסעים שמעכבים את כל התור בגלל שנזכרתם להוריד את התיק מהתא שמעל למושב או שגיליתם שנפל לכם משהו מתחת למושב של השכן. חשוב שתוכלו לקחת את הדברים שלכם במהירות ולהתקדם בקלות לעבר דלת היציאה.

שלב שני: אל תשכחו את טיסות ההמשך

לחלק ניכר מהנוסעים יש טיסת המשך קרובות. אם אתם חוששים שאתם עלולים לפספס את טיסת ההמשך שלכם, אל תחכו לרגע האחרון כדי להילחץ אלא עדכנו את הדיילים מראש, כך שהם יוכלו לבדוק אם יש עדכונים לגבי הטיסה הבאה או אפילו להעביר אתכם למושב קרוב יותר ליציאה. גם אם אין לכם טיסת המשך, נסו לעקוב אחר הודעות הדיילים כי ייתכן שיבקשו מכם לאפשר לנוסעים הממהרים לטיסה הבאה לרדת קודם, ואז תוכלו לעשות עמם מעשה חסד ולהבטיח שמרפי יהיה בצד שלכם.

שלב שלישי: היאזרו בסבלנות

הישארו לשבת עד שהשלט שמורה לחגור חגורת בטיחות נכבה. ברור וידוע שכולם רוצים להיחלץ מהר ככל האפשר מהמטוס שבו היו דחוסים במשך שעות, אך אם תעמדו עוד כשהמטוס נוסע לכיוון השער, אתם עלולים למעשה לעכב את התהליך כולו. המומחים מדגישים כי מדובר בעניין של בטיחות –  הדיילים נדרשים לעדכן את הטייס שיש נוסע שעומד, ותקנות מנהל התעופה לא מאפשרות להמשיך בנסיעה עד שהנוסע לא יחזור לשבת. לכן חשוב מאוד עבור כולם ובמיוחד עבור אנשים שיש להם טיסת המשך בעוד זמן קצר, שכל הנוסעים ישבו וימתינו עד לעצירה הסופית.

שלב רביעי: המתינו לתורכם

ניתן האות להסיר את חגורת הבטיחות ואתם כבר משתוקקים לרדת מהמטוס? זה כמובן טבעי ואנושי ביותר. הבעיה היא שכמעט כל הנוסעים חשים כמוכם וממהרים לקום ולעמוד ולו כדי למתוח קצת את הרגליים. המומחים מסכימים שזה בסדר גמור ואף הגיוני לעמוד במקום שלכם, אך רצוי להמתין לפני שממשיכים ביציאה לכיוון המעבר, עד שיגיע התור של השורה שלכם.

אל תנסו להיכנס למעבר לפני שהשורות שלפניכם התקדמו, כי ייתכן שאחד הנוסעים שם אחסן את התיק שלו דווקא כמה שורות מאחור. אם במקרה אתם אלה שאחסנתם את התיקים מאחור, אל תנסו ללכת נגד כיוון התנועה, אלא חכו עד שהמעבר יתפנה וכך לא תחסמו את הדרך.

הנימוס מחייב גם לתת לאחרים לעקוף אתכם אם יש לכם הרבה דברים לאסוף. למשל, לנוסעים עם ילדים קטנים מומלץ לרוב לחכות עוד מעט כדי שיוכלו לאסוף את כל המשחקים והצעצועים שהביאו איתם, ולא להפריע לאנשי העסקים שרק אוספים את הטרולי וממשיכים הלאה.

שלב חמישי: הסבירו פנים

אם אתם לא בלחץ מטורף להספיק לטיסה הבאה, למה שלא תאטו קצת את הקצב כדי לוודא שאתם מכבדים את שאר הנוסעים? אם אתם יכולים, נסו גם לעזור לשכנים שלכם לטיסה. בדרככם החוצה, אל תשכחו להודות לצוות הדיילים ולחייך אליהם.

מעטים הם האנשים שמעוניינים להישאר במטוס יותר זמן מכפי שהם צריכים. יש סיבה לכך שהעלייה למטוס לוקחת נצח, אך הירידה מסתיימת בחצי מהזמן. לכולנו יש פגישות שמחכות לנו, קרובים שמתגעגעים או טיסות אחרות לתפוס, לכן נסו לרדת מהמטוס בדרך נעימה וחיננית, כדי לנסות להפוך את התהליך לנעים יותר עבור כולם ולהישאר עם טעם טוב עד הטיסה הבאה.

טיסה נעימה: 10 טיפים שיעזרו לכם להעביר בשלום את הדרך לחופשה

מאחרים לטיסה שלכם? ככה תפעלו נכון

איזה תיק כדאי לקחת לטיסה ומתי