ויקטורי בתוצאות שיא ברבעון השני – רווח תפעולי של 12 מיליון שקל על הכנסות של 420 מיליון שקל – החברה תחלק דיבידנדים של 15 מיליון שקל.
במהלך הרבעון חתמה ויקטורי על פתיחת 4 סניפים נוספים, ברחוב הארבעה בתל אביב, בחדרה, בחיפה וברמת גן, 3 הראשונים מתוכננים להיפתח כבר ב- 2018, והסניף ברמת גן יפתח במהלך הרבעון הראשון 2019 – פתיחת סניפים אלו תתרום לצמיחת החברה ולרווחיותה.
ויקטורי מחפשת רכישות נוספות
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי: "במחצית הראשונה של 2018 הגענו לשיא בהכנסות, עם עליה של 6.2% ביחס לתקופה המקבילה ובמחצית השניה של 2018 אנו צפויים לפתוח סניפים נוספים שיתרמו לצמיחה ולרווחים נוספים. העליה בהכנסות מחזקת את המעמד התחרותי של ויקטורי עם שיפור בתנאי הסחר תוך עליה בשיעור הרווח גולמי. הפידיון בחנויות זהות והפידיון הממוצע למ"ר עלו במחצית זו והובילו לרווחים הולכים וגדלים. לאור רווחי החברה וכן מימוש אופציות לאחר תום הרבעון, אנו עם קופת מזומנים של למעלה מ- 115 מיליון שקל באמצעותה נוכל לממש הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מתחרות או סניפים בודדים, לצד סניפים שיפתחו עוד השנה. בהסתכלות קדימה, בכוונתנו לשמר את המגמות שבאו לידי ביטוי מתחילת 2018 תוך המשך יצירת ערך עבור בעלי המניות."
ויקטורי הפועלת כרשת שיווק קמעונאי בתחום המזון בשיטת הדיסקאונט מדווחת על עלייה של 4.3% בהכנסות ל-420 מיליון שקל. החברה מייחסת את העלייה במכירות בעיקר לפתיחת סניפים חדשים ולעלייה בפדיון חנויות זהות. העלייה בולטת בעיקר לאור העובדה שברבעון השני של 2017 פעלו שני סניפים נוספים, שנמכרו במאי 2017 ולכן לא באו לידי ביטוי ברבעון השני של 2018. המכירות במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו ב-834.3 מיליון שקל, עלייה של 6.2% בהשוואה ל-784.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. החברה מייחסת את העלייה במכירות בעיקר לפתיחת סניפים חדשים ולעלייה בפדיון חנויות זהות.
הפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון גדל בכ-0.1%, בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך הרבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך הרבעון עמד על כ-8.3 אלפי ש"ח למ"ר לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במהלך הרבעון עמד על כ-8.3 אלפי ש"ח למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-8.3 אלפי ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון בחנויות זהות במהלך המחצית הראשונה של שנת 2018 גדל בכ-1.6% בהשוואה לפדיון בחנויות זהות במהלך המחצית הראשונה של שנת 2017. הפדיון הממוצע למ"ר במהלך המחצית הראשונה של שנת 2018 עמד על כ-16.3 אלפי ש"ח למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-15.9 אלפי ש"ח למ"ר במחצית הראשונה של שנת 2017. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות במחצית הראשונה של שנת 2018 עמד על כ-16.2 אלפי ש"ח למ"ר, לעומת פדיון ממוצע של כ-15.9 אלפי ש"ח למ"ר במחצית המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השני 2018 הסתכם ב-104 מיליון שקל, עליה של 6.8% בהשוואה ל-97.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2017. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-24.8% מהמכירות, בהשוואה ל-24.2% ברבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב צמיחתה של החברה ומהתמתנות בתחרות בענף קמעונאות המזון. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2018 חצה לראשונה רף של 200 מיליון שקל והסתכם ב-206.0 מיליון שקל, עליה של 9.4%, בהשוואה ל-188.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2018 עלה ל-24.7% מהמכירות, בהשוואה ל-24% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בשיעור הרווחיות הגולמית, נבע בעיקרו משיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב צמיחתה של החברה ומהתמתנות בתחרות בענף קמעונאות המזון. שיעור הרווח הגולמי במחצית השנה הראשונה של שנת 2017 הושפע לרעה משיתופי הפעולה עם מועדוני הלקוחות וההנחות שניתנו לחברי המועדונים אשר הופסקו כמעט לחלוטין עד ליום 15 ביוני 2017.
הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-11.7 מיליון שקל, עליה של 8%, בהשוואה ל-10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עקב העלייה במכירות וברווח הגולמי. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון עלה ל-2.8%, בהשוואה ל-2.7% בתקופה המקבילה ב-2017. הרווח מפעולות רגילות לפני הכנסות אחרות במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכם 23.4 מיליון שקל, עליה של 21.4%, בהשוואה ל-19.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הגידול בשיעור הרווח התפעולי נבע בעיקר מהצמיחה בפעילות החברה ומגידול בשיעור הרווח הגולמי של החברה. שיעור הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות (הכנסות) אחרות ברבעון עלה ל-2.8%, בהשוואה ל-2.5% בתקופה המקבילה ב-2017.
הרווח הנקי לרבעון השני 2018 הסתכם ב-8.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה שכלל רווח הון של 4.7 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2017 עקב מכירת 2 סניפים לשופרסל. שיעור הרווח הנקי הסתכם ב-2% בהשוואה ל-2.7% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכם ב-15.9 מיליון שקל, בהשוואה ל-17.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-7.9% שכאמור כלל רווח הון בגין מכירת 2 הסניפים לשופרסל.
תזרים מזומנים במחצית – 10 מיליון שקל
יתרת המזומנים, שווי מזומנים ונכסים פיננסיים נכון ל-30 ביוני 2018 עלתה והסתכמה ל-92.9 מיליון שקל. ביום 1 ביולי 2018 התקבלו בחברה מזומנים בסך 23.1 מיליון שקל בגין מימוש אופציות למניות החברה ביום 28 ביוני 2018. נזילות גבוהה המאפשרת לחברה להמשיך להתפתח, לנצל הזדמנויות בשוק ולהרחיב את פעילותה.
ההון העצמי נכון ל-30 ביוני 2018, עלה ל-263 מיליון שקל, המהווה 39% מהמאזן. הגידול בהון העצמי נובע מהרווח הנקי השוטף של החברה ומימוש אופציות למניות החברה.
לאומי – מניית ויקטורי אטרקטיבית
בלאומי שוקי הון סבורים שמדובר בתוצאות טובות – "המכירות בחנויות הזהות היו יציבות, כמו גם המכירות למ"ר (שופרסל, לדוגמא, הציגה קיטון של 2.4% בחנויות הזהות)" כותביחם באלומי וממשיכים – " הרווחיות הגולמית עמדה על 24.8%, מעל הצפי שלנו, ושיפור ניכר בהשוואה לשיעור של 24.2% ברבעון המקביל. החברה מדווחת כי השיפור נבע משיפור בתנאי הסחר, וגם תנאי תחרות יותר מתונים, מה שלדעתנו מאפשר עליות מחירים, דבר אשר משתקף בדוחות של רוב רשתות המזון, ובנתונים של סטורנקסט. כמו כן, החברה נהנית משיפור בתנאים מול ישראכרט בכרטיס האשראי של מועדון הלקוחות.
"הוצאות התפעול עלו מ-21.5% ל-22%, כאשר הצפי שלנו היה לשיעור של 21.9%. רוב הגידול מוסבר על ידי עליית שכר המינימום כמו גם הקטנה רגולטורית של שעות העבודה. שיעור הרווח התפעולי עמד על 2.8% בהשוואה ל-2.7% ברבעון המקביל. אנו מניחים כי הגידול במחזור, ההכנסות מישראכרט ועליות מחירים נוספות יובילו להמשך שיפור ברווחיות במבט קדימה. הרווח הנקי בנטרול רווח חד פעמי ברבעון המקביל עלה ב-18.4%.
שורה תחתונה. לדעתנו המניה ממשיכה להיות אטרקטיבית על רקע תנאי שוק טובים, צמיחה יפה במכירות ומגמת שיפור ברווחיות.