מניות    

וורן באפט: השקעה במניות תשתלם לכם יותר בטווח הארוך

קרדיט: shutterstock
מעודכן ל-02/2020

 

המיליארדר האמריקאי הסביר במכתבו השנתי לבעלי המניות של ברקשייר האת'וויי: אם שיעורי הריבית ומסי החברות יישארו ברמתם הנמוכה, "כמעט בטוח" שהמניות יציגו ביצועים טובים יותר. עם זאת, הוא מודה שיש גם סיכונים

לדעתו של וורן באפט, מניות הן אפיק ההשקעה המועדף לטווח הארוך, בהנחה ששיעורי הריבית ומסי החברות יישארו ברמה הנוכחית. כך מדווח CNBC.

במכתב השנתי לבעלי המניות של ברקשייר האת'וויי שנשלח אתמול, כתב באפט: "אם שיעורי הריבית בעשורים הקרובים יישארו קרובים למה שהם כיום, ומסי החברות גם יישארו גם הם ברמה שממנה נהנים העסקים היום, כמעט בטוח שמניות יציגו ביצועים טובים יותר ממכשירי חוב לטווח הארוך". במכתב התייחס המיליארדר גם למעורבותם הגוברת של שניים מממשיכי דרכו הפוטנציאליים וכן לקושי של החברה לאתר השקעה אטרקטיבית ואדירת ממדים, כמו אלה שבהן נודע גורו ההשקעות.

שוק המניות פתח את שנת 2020 בסערה, כשמדד S&P 500 ושאר המדדים בניו יורק מרקיעים לשיאי כל הזמנים. בשנה שעברה מדד S&P 500 זינק ביותר מ-28%, בשוק השורי הארוך ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. מה שסייע לשוק להישאר שורי זו הריבית הנמוכה של הפדרל ריזרב,  שדחפה את תשואות האג"ח מטה והפכה את המניות ליעד אטרקטיבי להשקעה. השוק קיבל דחיפה משמעותית נוספת בסוף שנת 2017, כשממשל טראמפ חתך את מס החברות מ-35% ל-21%.

לטענתו של באפט, "שני אלמנטים אלה, בתוספת הרוב הגבית האמריקאית, יהפכו את המניות להשקעה ארוכת טווח עדיפה בהרבה עבור כל אדם שלא משתמש בכספי הלוואה ושיכול לשלוט ברגשותיו". עם זאת, הוא הקפיד להוסיף אזהרה ברורה להערכותיו: "הכול יכול לקרות למחירי המניות מחר", ציין. לדבריו, "מדי פעם יהיו ירידות חדות בשוק הזה, ככל הנראה של 50% ואף יותר".

יו"ר ומנכ"ל ברקשייר האת'וויי ציין במכתבו כי בכירי החברה אג'יט ג'איין וגרג אבל יענו על שאלות במפגש בעלי המניות שיתקיים בחודש מאי. מדובר בחריגה מהפורמט הרגיל של המפגש השנתי המסורתי, שבו בדרך כלל מי שמשיבים על השאלות הם בעיקר באפט עצמו וסגן הנשיא צ'ארלי מונגר. באפט טוען כי "השינוי הזה הוא הגיוני מאוד".

ואולם, השינוי המדובר גורר גם תסכול עז, בשל היעדר תוכנית ירושה רשמית יותר. באפט בן ה-89 רק רמז שג'איין או אבל יירשו את מקומו בראש החברה. השניים קודמו בשנת 2018 – ג'אין מנהל את עסקי הביטוח של החברה ואילו אבל אמון על שאר העסקים של הקונגלומרט שאינם קשורים לביטוח.