חדשות    כלכלה שיתופית    מדריכי צרכנות    

וולט או תן ביס, איזה שירות משלוחים מהיר יותר, מה זול יותר

ודאי יצא לכם לראות שליחים על אופניים או קורקינטים עם חולצות כחולות או כתומות. השליחים של וולט, חברת משלוחים שעובדת עם הרבה מסעדות, הם בצבע הכחול. בצבע הכתום תן ביס, שהפכו גם הם לשירות משלוחים.

וולט נכנסה לארץ בתחילת השנה ותן ביס נקנתה על ידי טייק אוואי, חברת המשלוחים  ההולנדית, וכך הפכו השתיים למתחרות. אם  בעבר מסעדות ניהלו צי משלוחים, היום האפליקציות והחברות הללו מחליפות את הציים.

2019 צפויה להסתיים עם יותר מ-500 מיליון של משתמשים באפליקציות משלוחים ובעולם המקוון בכלל. בישראל שוק פלטפורמות מסחר מקוון בארץ עומד על כ-370 מיליון שקל, עוד לפני כניסתה של וולט.

בוולט המודל הוא שהתשלום נעשה דרך האפליקציה וזו גוזרת עמלה של 20%-30% ממחיר המנה. הצרכן מרוויח  משירות מהיר החשוף למידע רב ולשירותי מיקום. העבודה גם מתבצעת בשעות גמישות של השליח ובשעות הפנויות שלו ובכלי רכב שלו, וכך נחסכות עלויות רבות.

בתן ביס לעומת זאת השליחים עובדים במשרה מלאה או במשמרות. גם כלי הרכב הם כלי רכב ממותגים של החברה. לאחרונה החלה להשתמש גם באופניים חשמליים, כדי לקצר הליכים.

בעוד וולט עובדת רק במאות מסעדות בתל אביב, תן ביס פרוסה יותר גם לרמת גן ולגבעתיים ומתעתדת להיכנס לערים נוספות.

וולט או תן ביס – כמה זה עולה לכם

בוולט המחיר נקבע לפי המרחק מהמסעדה שמזמינים. מחיר משלוח של עד קילומטר אחד עולה 10 שקלים, וכל קילומטר נוסף או חלק ממנו כרוך בתוספת של 2 שקלים.  המשלוחים הם רק עד 4 קילומר כדי שיוכלו להגיע תוך 35 דקות.

בתן ביס דמי המשלוח משתנים ונעים בין משלוח חינמי לבין 15 שקל להזמנה.

וולט או תן ביס – מה יותר מהר

וולט כאמור מחויבת ל-30 דקות ותן ביס מחויבת ל-90 דקות, בהתאם למסעדה. מבדיקה של גלובס נמצא כי ההגעה של וולט מהירה יותר, וזה לא מפתיע עקב צי השליחים הפרילנסרים והטכנולוגיה שלה. עם זאת, בתן ביס עובדים עם הרב ה יותר מסעדות וכאמור ביותר ערים.