שוק ההון    

וואן טכנולוגיות רוכשת 90% מסנס בי אי סולושנס בתמורה ל-23.5 מיליון שקל

שי אוזון מנכ"ל וואן טכנולוגיות

וואן שירותי תוכנה, חברת בת של וואן טכנולוגיות חתמה על הסכם לרכישת 90.29% מהון המניות של  חברת סנס בי.אי. סולושנס, ספקית פתרונות בתחום ה-BI (בינה עסקית) שפעילותה מורכבת בעיקר מאספקת שירותי יעוץ, יישום, פיתוח, והטמעה בתחום ה- BI וכן שיווק, הפצה מכירה ומתן תמיכה למוצרי BI ובעיקר למוצרים מבית התוכנה QlikTech ומוצרי Alteryx . בסנס מועסקים כ- 65 עובדים.

מוואן נמסר כי רכישת סנס תאפשר לה להרחיב את סל הפתרונות המגוון אותו היא מציעה ללקוחותיה. בוואן רואים ברכישת סנס צעד בכניסתה של החברה לתחומי ניהול הידע, ה- DATA ,בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

על פי הדוחות הכספיים של סנס לשנת 2017 ולרבעון השלישי של 2018, הכנסות סנס הסתכמו לסך של כ- 26.8 מיליון שקל וכ-18.2מיליון שקל, בהתאמה. הרווח התפעולי של הפעילות הנרכשת לתקופות אלו הסתכם לסך של כ- 4.8 מיליון שקל וכ- 3.4 מיליון שקל, בהתאמה. סך הנכסים של סנס בסוף הרבעון השלישי הסתכם לכ- 7 מיליון שקל וסך ההתחייבויות הסתכמו בכ- 5.2 מיליון שקל.

לפנימספר ימים דיווחה וואן כי הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-327 מיליון שקל, בהשוואה לכ-356.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. את הירידה במכירות הסבירו בוואן בעיקר ממיעוט ימי עבודה בחודש ספטמבר, וזאת בשל עיתוי חגי תשרי השנה וכמו כן מכך שחגי תשרי השנה חלו במלואם ברבעון השלישי, לעומת שנת 2017 שבה חלו חגי תשרי בחלקם ברבעון השלישי ובחלקם ברבעון הרביעי.

במסגרת הסכם הרכישה תרכוש וואן את המניות הנמכרות תמורת סך כולל של 23.5 מיליון שקל, מתוכם 22 מיליון שקל ישולמו למוכרים במועד ההשלמה, סך נוסף של עד 5.1 מיליון שקל ישולמו עד סוף מאי בהתאם לתוצאות העסקיות של סנס עד אז. התמורה נקבעה במו"מ בין וואן לבין המוכרים, על בסיס מכפיל שנקבע בין הצדדים על הרווח התפעולי המייצג של סנס. שאר המניות ישארו בידי המנכ"ל הנוכחי של סנס, שימשיך לכהן כמנכ"ל לפחות למשך שנה נוספת.

השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים לביצוע העסקה וכן קבלת אישורי הבנקים עמם סנס התקשרה. תשלום התמורה ימומן בחלקו ממקורות עצמאיים של החברה ובחלקו מאשראי בנקאי שבכוונת החברה לקחת.

עוד הוסכם כי ערב השלמת העסקה תכריז סנס על חלוקת דיבידנד למוכרים בגין רווחיה על פי הדוחות הכספיים של סנס ליום.

וואן טכנולוגיות התחייבו שלא להתחרות בתחומי הפעילות של סנס, במישרין או בעקיפין, לתקופה שנקבעה בהסכם הרכישה.