מובייל וגאדג'טים    

התקלה בחלונות 10 התגלתה כמתוכננת

מיקרוסופט ביטלה את אחת מהאפשרויות הגיבוי האוטומטיות שלה, גיבוי רג'יסטרי, וכדי להחזיר אותה צריך להיות בעל ניסיון מיומן

תחילה, חשבו המשתמשים של חלונות 10  שמדובר  בבאג או בפריציה, אך כעת נראה ששינוי משמעותי שביצעה מיקרוסופט בהגדרות ווינדוס, העלול לגרור סיבוכים ובעיות במקרי תקלות במערכת ההפעלה, הוא מתוכנן. בפורבס דיווחו כי  החברה שינתה את האופן שבו מתבצע הגיבוי של ווינדוס, כך שייתכנו אובדן מידע תקלות וליקויים. לפי פורבס, השינוי בוצע עוד בשנה שעברה, אך לא נחשף מאז.

לחלונות שתי מערכות גיבוי: אחת נקראת נקודת שחזור ולמעשה משמרת מצב מערכת ההפעלה נקודתי לפני שינוי גדול שמתבצע בה. הגיבוי הזה פועל כברירת מחדל, ומתחולל לפני כל התקנת אפליקציה חדשה או התקנת עדכון חשוב. כך שאפשר לחזור לאחור אם יש תקלות בעקבותיהם.

עד לאחרונה  היתה מערכת גיבוי נוספת שהיתה אמורה לספק מענה אם נקודת השחזור נכשלה. מדובר בגיבוי של הרג'יסטרי, רכיב אשר אחראי על לא מעט תהליכי ליבה במערכת. הבעיה עם הג'יסטרי שעבור משתמשים לא מנוסים  לא קל להתעסק בו מבלי לגרום לתקלות וסיבוכים.  מיקרוסופט החליטה – לטענתה, כדי לחסוך בשטח האחסון – לכבות את הגיבוי הזה כברירת מחדל.

עד עדכוני חלונות האחרונים הגיבוי היה מתבצע אוטומטית, אך כעת חייבים להפעיל אותו מראש. כך שנפגעת אפשרויות גיבוי חשובות למידע נתונים רגיש. ואם נקודת השחזור עשויה לפעמים לא לפעול, כמו במקרי תוכנה שיצרה תקלה או נוזקה, ואם שחזור הרג'יסטרי כבוי, לא ייוותר גיבוי למערכת ההפעלה.

בחלונות הסבירו איך להחזיר את הרג'יסטרי לתפקוד, וכךבעלי עסקים וחברות יכולים להימנע ממחיקת מידע חשוב, אלא שבידיים לא מנוסות ייתכנו תקלות נוספות.

דרופבוקס מתרחבת לסביבת עבודה לארגונים

רוצים ללמוד אבטחת מידע – מה חשוב שתדעו?

איך לשמור צילומי מסך בלי להעמיס על הדסקטופ