התחדשות עירונית    

התחדשות עירונית בכפר יונה: אושרה תוכנית לבניית 850 יחידות דיור

מעודכן ל-02/2020

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית הפינוי-בינוי הראשונה ביישוב במתחם 'שדרות בגין' • התוכנית תעשה שימוש במנגנון של קרקע משלימה במועצה

 הוועדה המחוזית מרכז אישרה להפקדה את תוכניתן של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית כפר יונה, להתחדשות עירונית ביישוב. מדובר בתוכנית לבנייה במתחם 'שדרות בגין', שממוקם בכניסה ליישוב ומשתרע על כ-70 דונם. השטח תחום מצפון בדרך העצמאות ומדרום ברחובות עולי הגרדום ומשה שרת.

התוכנית, שעליה אמון משרד בר לוי דיין אדריכלים, מגדירה מתווה מפורט להתחדשות עירונית, שמה דגש על המערך התחבורתי, מוסדות הציבור, תשתיות המים והביוב ועוד. העיקרון התכנוני שהנחה את מתכנניה הוא יצירת ציר ראשי עירוני בשכונה, המאפשר חיבור למוקדי העיר תוך ריכוז הבנייה הגבוהה בצומת הראשית, ובנייה נמוכה יותר בשאר האזורים.

במתחם ישנם 17 מבנים ישנים, ובהם 270 דירות קיימות. לאחר הוצאת התוכנית לפועל ייבנו במתחם מבנים בני 20-9 קומות, ובהם 850 דירות בסך הכול. תמהיל הדירות עדיין לא ידוע והוא ייקבע בעתיד. כחלק מהתוכנית ייעשה שימוש במנגנון של קרקע משלימה מתוך קרקעות שבמועצה.

ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור מסרה בתגובה: "לאחר שנים ארוכות של דיונים תכנוניים ותהליכים סטטוטוריים אושרה היום להפקדה תוכנית ההתחדשות העירונית. מדובר בבשורה של ממש לדיירים שמחכים שנים לאישור המהלך והוצאתו לפועל.

"שיפור איכות החיים של תושבי העיר, בניה ובוניה, הוא חובתנו הציבורית. בחרנו לקדם את התוכנית במתווה המהיר ביותר כדי שהתושבים שלנו יזכו כמה שיותר מהר להתגורר בדירות ראויות, במרחב ציבורי נעים, מיטבי ובטוח".

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה כי "התחדשות עירונית היא אחד הכלים המרכזיים שלנו בהובלת שינויים, לא רק בהיבט הפיזי אלא גם בהיבט החברתי של השכונות, ולצמצום פערים בין השכונות החדשות לשכונות הוותיקות בעיר. פרויקט ההתחדשות בכפר יונה חשוב הן להוספת 580 דירות באזור מבוקש עם היצע קרקע מוגבל והן בהיבטי שיפור חזות פני המרקם הוותיק בעיר".

מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית נמסר: "ההתחדשות העירונית הנחוצה כל-כך בכפר יונה עוברת שלב חשוב נוסף, ואנו נרגשים מאוד; הן משום יצירת סביבת מגורים בטוחה יותר עבור התושבים, והן משום מתן האפשרות לבניית יחידות דיור חדשות בעיר ששטחיה מוגבלים".

החברה הממשלתית דירה להשכיר רכשה 120 דירות בנהריה ובכפר יונה

הרשות להתחדשות עירונית מציגה: מדריך תמ"א 38