חדשות    

השכונות המגניבות בעולם – בחירת טיים אאוט העולמי

אם אתם גרים בישראל, סביר שאתם לא גרים בשכונה מספיק מגניבה. מגזין טיים אאוט, שיוצא לאור בערים מרכזיות ברחבי העולם כלל תל אביב, פרסם את הרשימה השנתית של השכונות המגניבות בעולם. במקום הראשון זכתה שכונת ארויוס בליסבו. מדובר בשכונה מגוונת ובה פירות ים, הופעות חיות, אמנות רחוב והרבה צעירים..

בדירוג נבחרות 50 שכונות. הסקר  כולל  27 אלף נשאליםברחבי העולם, שהתבקשו לענות מה הן השכונות הטובות ביותר, המוערכות יתר על המידה והלא מוערכות מספיק בעיר המגורים שלהם. באז עורכי המגזין וכתביו חווים את דעתם על השכונות.. הפרמטרים למגניבות: מקומות חדשים, שאנשים יכולים להרשות לעצמם  שמציעיםאמנות חדשנית, תרבות ומסעדות טובות. .

לישראל ולתל אביב דירוג מכובד, בזכות כרם התימנים שזכתה למקום ה-15, שהיא גם שיאנית airbnb . "כרם התימנים היא המקום שבו אפשר למצוא גולשים שזופים, מטפלים פיליפינים, פודיז רעבים, נוודים מרחבי העולם ותימנים חסרי גיל ששולפים מטעמים מעשה ידיהם מהמטבחים בקומות הקרקע", כתבו במגזין. מקומות מומלצים בשכונה הם הבאסטה בשוק הכרמל והמנזר.

ואלו השכונות שנכנסו לעשירייה הראשונה:

10. פילזן, שיקגו:   בטיים אאוט כותבים כי בשכונה  סצנת אמנות משגשגת, כולל קהילת אמני רחוב ולא מעט גלריות. הקהילה המקסיקנית במקום מבטיחה מסעדות טובות ודוכנים שנפתחים כמעט בכל פינת רחוב.

9.,  אמבחדחורס, מדריס: הידרדרות מהמקום הראשון בשנ שעברה. פירוש השם בספרדית הוא "שגרירים", ואכן שגרירים רבים גרים בשכונה הזו בבירת ספרד.היא זוכה לתור המגניבות שלה בעיקר בשל הגיוון האתני..

8.  אסטוריה, רובע קווינס, ניו יורק:  השכונה סמוכה לאוקיינוס והפכה פופולרית בעולם בשנים האחרונות נפתחו במקום כמה מלונות בוטיקשמציעים עיצוב איכותי במחירים נמוכים יותר לעומת מנהטן השכנה.

7.שטרברג סןר דני, פרי: בשכונה ברים ומסעדות רבים. בשכונה גן בר הקוקטיילים לה סינדיקט שמציע רק משקאות צרפתיים והוגדר כאחד מ-50 הברים הטובים בעולם.

6. : ווטטרפרונט,  אוסטרליה: השכונה היא בבבירת טזמניה. המגניבות נובעת ממוזיאון , וכן הודות לברים, מסעדות ושני מלונות חדשים שנפתחו לאחרונה.

5. Historic Filipinotown, לוס אנג'לס, ארה"ב: . בטיים אאוט מציינים כי השכונה עדיין נמצאת "בשלבים הראשונים של ההתפתחות שלה", כך שאל תצפו למצוא בה מלונות חמישים כוכבים או ברי קוקטיילים מפוארים, אלאהשכונה מיועדת יותר להליכות ולרכיבות על אופניים..

4. ודינג ברלין: השכונה נמצאת בצפון מערב ברלין. העימשלב מסיבות עם מציעה רחובות שקטים ונינוחים כולל באגם Plötzensee.

3. אוניקן, לאגוס, ניגריה: בעיר הגדולה ביותר בניגריה אפשר למצוא אמנים, סופרים, מעצבים ושחקנים, רובם מתגוררים באוניקן. בשכונה המרכזית הזו בלאגוס שוכן גם המוזיאון הניגרי הלאומי וגלריית רלה שמתמקדת באמנות עכשווית.

2.  "שימוקיט זאווה, טוקיו: "ברוקלין של טוקיו רק מגניבה יותר", הגדרת השכונה בטיים אאוט. היא רחוקה מהמרכז העמוס של טוקיו, אך מציעה תחבורה ציבורית טובה, זאת בנוסף למסעדות קארי טובות וחנויות וינטאג'.

1. ארויוס (Arroios), ליסבון, פורטוגל: "הרבה דברים עצמאיים קורים בשכונה, כולל צעירים, אמנים ותיירים מכל רחבי העולם", הסבירו בטיים אאוט את הבחירה. "שכונה שאנשים פחדו ממנה בעבר היא עכשיו המרכז הרב תרבותי הדינמי של ליסבון"