חדשות    

השירותים החדשים של אפל: סטרימינג וכרטיס אשראי

שירות הסטרימינג ייקא טי.וי צ'אנל ויתחרה באמזון ובנטפליקס

אפל חשפה שירותים מקוונים חדשים. אחד מהם הוא טי.וי צ'אנל – שירות הסטרימינג החדש של אפל. השירות מיועד  למאי הקרוב, ויהיה זמין גם במכשירי אפל וגם בטלוויזיות חכמות של סוני, LG, ויזיו ואסמסונג.

עוד יהיה השירות זמין גם בסטרימרים מבין Roku ו-Fire TV של אמזון. הוא מיועד לספק גישה לתכנים כגון סדרות, סרטים, ספורט וחדשות.

האפליקציה משלבת בין סטרימינג בסגנון נטפליקס ו-VOD  התשלום יתבצע במודל מנוי חודשי ותשלום פרטני לתכנים כגון סרטים או משחקי ספורט. האפליקציה עצמה לא שונה מהותית משירותים מתחרים כנטפליקס, ואפילו אפליקציות של חברות כבלים וטלוויזיה. השירות יהיה זמין בסתיו הקרוב ב-100 מדינות.

בכך  אפל מצטרפת לצד נטפליקס לאמזון, הולו ואן.בי.סי, שהודיעה לאחרונה על שירות סטרימינג משלה. אך עדיין רוב החברות בתחום מתקשות להגיע לרווחיות נאותה, והתחרות הגדלה כנראה לא תועיל.

כמו כן  הציגה החברה את אפל קארד, שירות תשלום שבמרכזו כרטיס אשראי שישתלב ביישום הארנק של אפל. הוא כולל ניטור ומעקב הוצאות, וניתן לשלם בעזרתו בכל מקום שתומך בפלטפורמת אפל פיי. הכרטיס עצמו מוצג כמאסטרקארד, ככל הנראה חברת האשראי שמגבה את השירות של אפל. אך עדיין לא ברור אם חברות כרטיסי אשראי אחרות יוכלו להציע את כרטיסיהן דרך אפל.

אפל הוסיפה לו תכנית נאמנות שמאפשרת לקבל החזרים קטנים על כל רכישה. הכרטיס מגובה עם בנק גולדמן זאקס. השירות מוצפן עם שבב הגישה של אפל פיי. בנוסף ההפעלה של הרכישה מתבצעת על ידי זיהוי ביומטרי מבוסס FaceID או טביעת אצבע. באפל אומרים שכל הרכישות מבצעות בפרטיות מלאה וללא העברה של מידע לצדדים שלישיים. במקביל לאפליקציה אפל משיקה כרטיס אשראי פיזי שישמש במקומות בהם אין עדיין אפל פיי. הכרטיס עצמו נראה מינימליסטי לחלוטין ואין עליו מספר כרטיס או מספר CVV (שלוש הספרות בגב הכרטיס). פרטים אלה מופיעים רק באפליקציה המלווה. לדברי טים קוק, שירות אפל פיי חצה השנה את רף 10 מיליארד העסקאות, והוא צפוי להגיע השנה לכ-40 מדינות חדשות. לא ברור אם ישראל ברשימה זו.

אפל קארד – בלי עמלות ועם החזר של 2% על קניות; האם הכרטיס יחליף את כרטיסי האשראי שלכם?

NBC מצטרפת לשוק הסטרימינג. האם המודל החינמי יביס את נטפליקס?