חדשות    

הרפורמה בביטוחי החיים: הסוכנים מפנים לחברות הישירות

לאחר יריבות ארוכת שנים הרפורמה בביטוחי החיים מאלצת את הסוכנים להפנות לחברות הישירות, המספקות מוצר זול יותר

לאחרונה דיווחנו כי סוכני הביטוח הפסיקו לשווק ביטוחי מנהלים על רקע הרפורמה של הממונה על שוק הון בתחום ביטוחי החיים. הרפורמה עתידה לפגוע בתגמול הסוכנים בכל המוצרים המכילים ביטוח חיים. בשבועות האחרונים הפסיקו רבים מהסוכנים למכור פוליסות אלו, כולל ביטוחי משכנתאות.

בעקבות ההוראה של הממונה על שוק ההון החברות פרסמו תעריפי ביטוח חדשים, זולים יותר. לטענת הסוכנים, חברות הביטוח, שעד אז העניקו הנחות גדולות על מחירי התעריפון הגבוהים, הפסיקו את ההנחות הללו. כך נוצר מצב שבלא מעט מקרים, הפוליסה דווקא התייקרה ולא הוזלה. הממונה טען אז שהנחה החלה בעקבות הדיבורים על הרפורמה

עוד החליט הממונה להתערב בעמלות שמשלמות חברות הביטוח לסוכנים וקבע כי על חברות הביטוח להתנות את תגמול סוכני הביטוח על מכירת פוליסות ביטוח חיים, רק בתהליך שיימשך שש שנים ולא בתגמול חד פעמי כפי שהיה קודם לכן. כדי שהסוכנים לא יתומרצו להעביר בכל שנה לפוליסה חדשה.

תגובת הסוכנים הייתה כאמור להפסיק למכור פוליסות. בינתיים מתנהל משא ומתן בין לשכת סוכני הביטוח לממונה מתוך כוונה להגיע למתווה מתון יותר ופרטני

אז מה עושים בינתיים הסוכנים? רבים מהם מפנים את הלקוחות שלהם לחברות הביטוח הישירות.
זוכרים את הפרסומת של ביטוח ישיר? מי צריך סוכן? אז המצב  החדש הפך אותן לבעלי ברית, כי בינתיים המחירים נמוכים בהשוואה להצעות של חברות הביטוח הרגילות. מרוויחות נוספות ממצב זה הן הסוכנויות הביטוח של הבנקים, שגוזרים קופון שמן לרווחי הבנק.