חדשות    

הצעת משרד הבריאות: מחיר 150 שקל ל-10 גרם קנאביס

נכון לעכשיו מחיר קנאביס רפואי אחיד: 370 שקל לכל כמות, אלא שרפורמת הקנאביס עתידה לשנות את המצב.  בינתיים קיים ויכוח בין האוצר למשרד הבריאות בשאלה אם להטיל פיקוח על מחירים. בינתיים ולאחר החלטת בג"ץ להשאיר את המחירים עד שתגגבש החלטה:  משרד הבריאות הציע מחירים חדשים זמניים שבהם יימכר קנאביס רפואי למטופלים שקיבלו את רישיונם לקנאביס לפני הרפורמה שנכנסה לתוקף באפריל האחרון.

משרד הבריאות מציע מדרג מחירים שישנה את החלטת הצו הזמני: 470 שקל לילדים ו-150 שקל לכל 10 גרם למבוגר. התמחור הזה מעלה את מחיר המנה הממוצעת (40 גרם) לכ-600 שקל, אם כי ישנם גם צרכנים של מעל 100 גרם שימשיכו לשלם מעל 1,500 שקל. כמו כן מתוכנן פיקוח נוסף על המחיר לילדים.

עוד מוצע שבתי המרקחת יקבלו עמלה קבועה של 30% לעומת החלטה אוטונומית של בתי המרקחת היום שמגיעים גם לעמלה של כמעט 50%. כך שעסקאות קטנות יניבו להם יותר רווח אך לא בחישוב הכללי.

משרד הבריאות הדגיש כי המחירים הללו נועדו לאפשר רק את קיומו של הצו הזמני, ולא נועדו להיות המחירים הקבועים בשוק אחרי פקיעת הצו בחודש מרץ, אם כי לאחר שהמחירים מתקבעים קשה לשנות אותם מבחינה פוליטית כפי שקרה עם מוצרי החלב.

משרד הבריאות הוסיף כי הוא לא מוותר על התקינה וכי "אין כל מקום לאפשר ייצור מוצרי קנאביס בתנאים ובסטנדרטים שאינם הולמים ייצור של מוצרים רפואיים" ובהמשך  הוסיף, כי "אין כל אפשרות לחזור למצב שבו שיטות הייצור ומנגנוני הבטחת בטיחות ואיכות המוצרים, לא יהלמו את ייצורם של מוצרים לשימוש רפואי".

תקינת המוצרים מחייבת מעבר מוצרי הקנאביס הרפואי במפעלי הייצור לשם בדיקת התוצרת וייצור המוצרים בחדרים נקיים – דבר המייקר את מוצרי הקנאביס הרפואי בכ-15%-30% ממחירם טרום דרישת התקינה שעמד על 370 שקל לכל כמות שנרשמה למטופל על ידי הרופא המטפל.

האוצר יצטרך להחליט על פיקוח מחירים לקנאביס רפואי עד מרץ 2020

אור ירוק בקצה המנהרה: מספר המטופלים בקנאביס רפואי יעלה ל־100 אלף תוך שנה

יש כיוון: מגדלי הקנאביס בקנדה תקועים עם המלאי