מדריכי בנקאות    

הפקדת מזומנים בחשבון הבנק – כמה זה עולה?

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-01/2019

למה הפקדת מזומנים עולה עמלה?

הפקדת מזומנים בחשבון הבנק עולה כסף – זה יכול להפתיע חלק מכם, אחרי הכל, ברגע שאנו מפקידים כסף בחשבון, אנחנו יוצרים פעילות ועל הפעילות הזו אנו משלמים לבנק עמלות. אבל, הבנק דורש את העמלה שלו כבר בשלב הראשון – כבר בעת ההפקדה.

מזומנים ניתנים להפקדה בחשבון בכמה אפשרויות – דרך הסניף עצמו. כלומר, נכנסים לסניף, עומדים בתור, מפקידים אצל הטלר, או דרך בנקטים וכספומטים ברחבי הארץ. דרך הסניף עצמו אמנם מסובך יותר, ארוך יותר, אבל גם יקר יותר. הסיבה – אנחנו, המפקידים, "מבזבזים"/ משתמשים בזמן יקר של פקיד הבנק. לכן, הפעולות הדיגיטליות או הסמי דיגיטליות – דרך כספומט ובנקטים, זולות יותר. אז אל תחכו בתור, תעשו את זה מחוץ לסניף; ובכלל – לא צריך להגיע לסניף שלכם. אתם יכולים מכל מקום, וזה גם זול יותר.

שירות דיגיטלי – כמה זה עולה?

העמלה הנמוכה  עבור הפקדה מרחוק היא של בנק הפועלים – עמלה של 1.35 שקלים. אבל שימו לב – מדובר בתעריף! תעריף זה נתון גג שסביר להניח שמי שמדבר עם הבנק, מקבל הנחות על התעריף. אז אל תקחו את זה כתורה מסיני. סביר להניח שהסכומים נמוכים יותר. מעבר לכך, מדובר בסכומים שעשויים להשתנות – הבנקים משנים את העמלות (הם מורידם ומעלים עמלות במסגרת הטווח המותר להם), כך שאולי עכשיו פועלים בעמלות נמוכות בנוגע להפקדת מזומנים, אלא שזה יכול להשתנות, ומעבר לכך – זה לא אומר כלום על העמלות בשירותים הבנקאיים האחרים.

ואחרי ההסתייגות הזו, נמשיך בעלויות הבנקים האחרים – בנק אגוד גובה את עמלת הדיגיטל הגבוהה ביותר – 2.9 שקלים.  בממוצע עמלת הפקדת מזומן היא כ-1.5-2 שקלים.

הפקדת מזומן מול פקיד – יקר!

עמלה מול פקיד שמבצע את הפעולה כאמור יקרה יותר. למעשה, יקרה פי כמה – העמלה הנמוכה ביותר עבור הפקדה מול פקיד היא  בבנק לאומי בגובה של 5.5 שקלים,וזה עולה עד ל-8 שקלם.

אז אין ספק – הדיגיטל מנצח (למדריך בנקאות דיגיטלית). תבחרו בדיגיטל בפעולות שאתם עושים, אפילו במעבר לסניף דיגיטלי לעומת סניף פיזי. יש יתרונות גדולים בדיגיטל, בעיקר בעמלות וגם בשירות המהיר והנוח. במהלך 2017, השלימם בנק ישראל את הסדרת העמלות הדיגיטליות. זה אולי לא המקסימום האפרי – היה מקום להוריד יותר את העמלות ועדיין זה שיפור לעומת המצב הקיים, והדרך היא להמשך שיפור (המשך הפחתה בעמלות). על רקע זה, אמרה  המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר – "הפיקוח על הבנקים פועל להבטיח שפירות ההתייעלות והדיגיטציה שעוברת המערכת הבנקאית יגיעו לציבור. כל פעולה שמבצע לקוח באמצעים ישירים, כמו מכשיר אוטומטי, כספומט, אפליקציה, אינטרנט – תהיה זולה מביצוע אותה פעולה באמצעות פקיד בנק. ההזולה תהיה  בשיעור שנע בין 10% ואפילו עד 100% בשירותים השונים. חשוב לציין, צריכת השירותים הבנקאיים באמצעים הישירים היא לא רק זולה יותר, אלא גם נוחה יותר וחוסכת ללקוחות זמן רב. אני קוראת ללקוחות הבנקים שטרם עברו לשימוש באמצעים הישירים להשקיע בלימוד הכלים החדשים העומדים לרשותכם ולהתחיל לפעול באמצעותם כדי לחסוך זמן וכסף".

דואר ישראל – תחרות אמיתית לבנקים

ויש עוד דרך להוזלת העלויות האלו. דואר ישראל הופך להיות בשנים האחרונות, מענה טוב מאוד למערכת הבנקאית, עד כדי כך שבמקרים רבים הוא מתחרהראש בראש בבנקים. דואר ישראל מציע לכם הפקדות של מזומנים דרך סניפיו (עמדות מקוונות) ו"פיזור" הסכומים בין חשבונות שונים, בעמלות שיכולות להיות מעניינות (בעיקר לאנשים ועסקים שיש להם מספר העברות כספים/ מספר הפקדות מזומנים).

בבנק הדואר מסבירים כי השירות מיועד בעיקר לבעלי עסקים שברשותם מזומנים רבים; לאנשים שמעונינים לבצע תשלום מקדמות או מבצעים רכישה מרחוק; ללקוחות פרטיים המרוחקים מסניפי הבנק שלהם

המעוניינים יכולים להגיע לכל אחת מיחידות הדואר המקוונות , להפקיד את הכסף במזומן ולבקש להעביר אותו לכל חשבון בנק בישראל. החשבון שאליו מועברים הכספים יכול להיות שלכם או של צד שלישי.

כדי לעשות את הפעולות האלו צריך – תעודת זהות, ופרטים על חשבון הבנק שאליו מעביירם את הכסף (עדיף טופס הפקדה קודם, או שיק)

בבנק הדואר מסבירים כי זיכוי החשבונות בבנקים המסחריים יבוצע בהתאם לשעת ביצוע הפעולה בדואר. בהפקדות שיבוצעו עד השעה 18:00 יזוכה חשבון הבנק של המוטב באותו יום עסקים ואילו בהפקדות שיבוצעו אחרי השעה 18:00 יזוכה חשבון הבנק של המוטב ביום העסקים הבא. בימי שישי וערבי חג ניתן לבצע הפקדות לזיכוי באותו יום ערך עד השעה 12:00 בלבד.

וכמה זה עולה? עלות הפקדה עד 20,000 שקל –  עמלה בסך 19.07 שקל + מע"מ. עלות הפקדה שבין 20,001 שקל עד 100,000 שקל – עמלה בשיעור 0.13% מהסכום שהופקד.

 

למה אתם פראיירים? תעברו מסלול עמלות בבנק ותחסכו מאות שקלים

עמלות העו"ש בבנקים – בנק ירושלים הזול ביותר; דיסקונט הזול בין חמשת הבנקים הגדולים

פפר פיי, ביט ופייבוקס – האפליקציות של הבנקים; כמה זה עולה, ואיך ניתן לחסוך?

בנקאות דיגיטלית – בדרך לעולם דיגיטלי, וזול יותר; ככה תחסכו בעמלות