חדשות    

הפחתת הטבת המס על רכב היברידי החל מינואר

רכב היברידי

בינואר צפוי לעלות מס הקנייה על היברידיות ל־ 45% אבל לא תשפיע על הביקוש של המכוניות ההיברדיות

ב-1 בינואר בעלי המכוניות ההיברידיות ישלמו יותר.  מס הקנייה על רובן יעלה מ־30% ל־45%,ההתייקרות של המכוניות ההיברידיות תעמוד על טווח של 3,000 שקל עד 7,000 שקל. היבואנים לא ישלמו יותר אלא הצרכנים שיספגו את העלויות, עם זאת הן לא הולכות להיעלם. הטבת המס הפכה את ההיברידיות לכל כך פופולריות, שעכשיו אף אחד לא רוצה להיפטר מהן. הישראלים מוכנים לספוג התייקרויות מאשר את האלטרנטיבה.

היצע הדגמים ההיברידיים המשווקים בישראל מצומצם למדי, אף שפופולרי. יונדאי, טויוטה וקיה הן היצרניות היחידות שמשווקת בישראל דגם היברידי, אחד או יותר. לכן הן גם בשלושת המקומות הראשונים בטבלת המסירות של איגוד יבואני הרכב. לפי נתוני האיגוד, בששת החודשים הראשונים השנה נמסרו בישראל 7,691 קורולה היברידית, 7,478 יונדאי איוניק ו־4,828 קיה נירו היברידיות.

בינתיים יבואני הרכב הגדולים סובלים ממחסור משמעותי במכוניות היברידיות ואינם עומדים בביקושים,לכן  נאלצו להודיע לחברות הליסינג הגדולות כי בינתיים לא יצליחו לספק להן מכוניות היברידיות.  כך שכל ההייברדיים נשארים אצל הלקוחות הפרטיים. עם זאת, בימים אלה מנהלים היבואנים מגעים שיאפשרו להם להגדיל את מלאי ההיברידים.

בענף מספרים שגזרות המיסוי בישראל הפתיעו את  היצרנים הוותיקים, מיסוי ההיברידיות עלול להיות בבחינת הקש ששובר את גב הגמל של יצרני הרכב. בעתיד גם צפויות תקנות הזיהום של אירופה, ואלו צפויות להיות מחמירות יותר, כך שגם על הרכבים המשווקים היום יבוטלו או יופחתו הטבות המס. המשמעות גם שישווקו פחות היברידיות לישראל, שבה עדיין אין תקן מחייב. גם הפתרון המוצע בדמות החשמליות אינו מושך את הישראלים, שרוצים סוללה זולה יותר, טווח נסיעה ארוך יותר והרבה יותר תחנות טעינה.

המלחמה בגירעון: ביטול ההטבה על היברידיות ואגרת גודש