חדשות    

הפד' ירחיב את הרכישות כדי להתמודד עם הקורונה

הפדרל ריזרב מודיע מודיע היום (ב') כי יוסיף צעדי תמיכה נוספים לשווקים – ובהם  רכישות נכסים, בניסיון לצמצם את הפגיעה הקשה שסופגת הכלכלה האמריקאית ממגיפת הקורונה. הפעם הבנק לא נוקב בסכום רכישות ספציפי.

פחות משעתיים לפני פתיחת שבוע המסחר בניו יורק מודיע הפד כי יבצע רכישות "בסכום שיידרש, על מנת לתמוך בתפקוד של השווקים ובמעבר האפקטיבי של המדיניות המוניטארית לתנאים הפיננסיים ולכלכלה".

הוא יזרים  300 מיליארד דולר לשוק ההלוואות לטווח קצר של החברות האמריקאיות – בשוק זה נלקחות הלוואות שוטפות לתקופות של חודשים ספורים, כדי  לאפשר לחברות לשלם לעובדים ולספקים. עוד הודיע הפד כי ירחיב את הרכישות שלו לשווקים נוספים, כולל אג"ח מגובות משכנתאות. "אנחנו שוב בתוכנית הקלה כמותית אינסופית", אמר בתגובה פיטר בוקוואר , מנהל ההשקעות הראשי בפירמת  Bleakley Advisory .

רק לפני כשבוע יצא הפד בהודעה הדרמטית הורדה של הריבית ב-1% לרמה אפסית, מטווח של  של 1%-1.25% ל-0%-0.25% – ועל תוכנית רכישות חדשה בסכום של 700 מיליארד דולר. מאז הזרים הבנק 500 מיליאדר דולר לשוק הריפו (שוק ההלוואות הבין בנקאי לטווח קצר) ועשרות מיליארדי דולרים לשוק ההלוואות לטווח קצר של החברות האמריקאיות. המהלך היום מתווסף לצעדים אלה.

אז אמר "הבנק הפדרלי מוכן להשתמש במגוון הכלים המלא שעומד לרשותו כדי לתמוך בזרימת האשראי למשקי בית ועסקים ובכך לקדם את יעדי התעסוקה והיציבות המקסימלית שלה".

די לתמוך בתפקודם החלק של השווקים של ניירות ערך וניירות ערך מגובי משכנתאות שהם מרכזיים בזרימת האשראי למשקי בית והעסקים, יגדיל הפד את החזקותיו בניירות ערך ב-500 מיליארד דולר לפחות בחודשים הקרובים וכן את החזקותיו בסך ניירות ערך מגובים במשכנתאות בסכום של לפחות 200 מיליארד דולר". הבנק הודיע כי יתחיל ברכישות ניירות הערך כבר מחר עם הזרמה של 40 מיליארד דולר. "הזרמת הכסף לשוק היא אחת המטרות היסודיות של הפדרל ריזרב ובנקים מרכזיים אחרים ברחבי העולם", נכתב  אז בהודעת הפד.

הקורונה ממשיכה להשפיע: הפד'; הוריד את הריבית בחצי אחוז