קריירה    

העבודה הראשונה שלי – איך מחליטים, איך מוצאים

מעודכן ל-12/2019

החלטתם שזהו, מספיק, אתם רוצים להיות תלויים פחות בהורים ולצאת לדרך עצמאית לקריירה משלכם או לפחות מקצוע בשלב זה בחייכם. עוד לפני שכותבים את קורות החיים, צריך לחשוב מה המקצוע שתרצו לעסוק בו, רשמו לפניכם, בדקו מה צריך לעשות כדי להתקבל אליו, הוא דורש לימודים, ניסיון  או אחר?

לצד הדרישות שאלו את עצמכם את השאלות הבאות והיו כנים עם עצמכם, האם המקצוע יעניין אותי, האם הוא מתאים לכישוריי, גם בררו את השכר המקובל במקצוע, הן בשלבים ההתחלתיים והן מאוחר יותר, כמו כן מה הזמן שלוקח להגיע למשכורות הגבוהות וחשבו אם זה מתאים לכם. לאחר מכן חקרו  מה הביקוש למקצוע וכמה הוא תחרותי,  שני אלו יקבעו כמה מהר תמצאו עבודה בתחום. כמו תמיד טוב להתייעץ עם מכרים.

איפה מחפשים עבודה? בכל מקום. לוחות דרושים בעיתונים פחות רולוונטיים אבל לוחות מודעות בארגונים, כמו אוניברסיטאות, ברחוב, מרכזי צעירים ועוד יכולים לעזור. האינטרנט מלא בהצעות עבודה, האתרים הגדולים הם אולג'ובס, דרושים, ג'וב מאסטר ג'וב נט ויש עוד הרבה אחרים. יש גם קבוצות פייסבוק על כמה מהן תוכלו לקרוא כאן.  גם רשת לינקדאין תוכל לעזור לכם. דרך מצוינת למצוא עבודה היא מפה לאוזן דרך חברים, משפחה ומכרים.

עכשיו אתם מוכנים לכתוב קורות חיים, לא קל לכתוב קורות חיים לעבודה ראשונה, הכניסו כל מה שרלוונטי, מגמות בלימודים, שירות צבאי, לימודים עכשווים, התנדבויות. בשלב של קורות החיים הראשונים גם תחביבים רלוונטיים. עשו לכם שני כללים עיקריים, היו רלוונטיים למשרה וברורים. אפשר גם לפנות לעסקים באזורכם ולשאול אם מחפשים. יש אתרים המספקים תבניות של קורות חיים, אפשר להשתמש בהם, אך אם העבודה דורשת יותר יצירתיות גלו אותה גם אתם.

מי ששוקל  לפתוח עסק עצמאי צריך לחשוב על רוב מה שכתבנו עד עכשיו אבל גם על מקורות מימון ותוכנית עסקית לטווח ארוך. על כך תוכלו  לקרוא כאן: איך פותחים עסק קטן?

מצאתם עבודה? דאגו שיהיה חוזה עבודה בכתב, ושיש בו את רכיב הפנסיה, מוגדרת בו תחילת יום העובדה, שמכם המדויק, הגדרת התפקיד. כאן תוכלו לקרוא כל מה שאתם צריכים לדעת על חוזה עבודה: חוזה עבודה – למה לשים לב.

אלו כמה מהמשרות שלהן לא נדרש ניסיון ולא שליחת קורות חיים בחלק מהמקרים:  עובדי שירות לקוחות, עובדי מכירות, מלצרים, עובדי דלפק, עובדי מטבח, עובדי ייצור, קופאים, מאבטחים, סדרנים, גננות/סייעות, שליחים, מתדלקים, עובדי ניקיון, עובדי אחזקה ועוד.

לא הגעתם להחלטה?  לשכת התעבוקה מציעה ייעוץ תעסוקתי בחינם, כמו כן אפשר למצוא במכונים העוסקים במכוני תעסוקה כמו אדם מילא ומכון נועם או אצל פסיכולוגים תעסוקתיים פרטיים.

איך למצוא עבודה באמצעות מכרזים

איך למצוא עבודה – שירות התעסוקה מדריך

איך אפשר למצוא עבודה בכל גיל – מגיל העשרה עד הפנסיה