מובייל וגאדג'טים    

הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר – שנמכרים גם בארץ

מעודכן ל-01/2020

אלה הם מכשירי הסמארטפון עם המצלמות הכי טובות שנמכרים בישראל בייבוא רשמי, לפי אתר DxOMark – שנחשב לאורים והתומים בתחום הצילום בסמארטפון, האם המכשיר שלכם ברשימה?

לא מעט אנשים היום בוחרים את הסמארטפונים לפי איכות המצלמה. שיקול זה הוא הגיוני מאוד, בהתחשב בכך שרוב האנשים משתמשים במצלמת הסמארטפון שלהם כמצלמה העיקרית בחיי היומיום. מנתונים שפרסמה "גוגל פוטוס" עולה כי 62% מבעלי הסמארטפונים בישראל מצלמים תמונות מדי יום. שיעור המצלמים תמונות מדי כמה שעות עלה מ-21% לפני שנתיים ל- 28% כיום וכפועל יוצא, גם כמות התמונות הממוצעת השמורה בטלפון הסלולרי עלתה בשיעור של 45%.

מדי שנה, המצלמות בסמארטפונים מציגות שיפורים ניכרים, ומעבדת DxOmark, הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום בסמארטפון, מעדכנת את דירוג המצלמות באתר שלה. בדיקות המעבדה מקיפות למדי וכל מכשיר דגל זוכה למבחני ביצועים היקפיים – הכוללים בדיקה של העדשה, חיישן הצילום, שליטה על המצלמה ועיבוד התמונה.

הבחינות מנתחות את התמונות שהסמארטפון מפיק וכן צילומי וידאו. בין הקריטריונים בבדיקה: חשיפה וניגודיות, לרבות טווח צבעים דינמי, יכולת החשיפה החוזרת וניגודיות, צבע והרוויה, גוון, איזון הלבן, טקסטורה ורעש, מיקוד אוטומטי לרבות מהירות המיקוד, עיוות של התמונה, סטיות כרומטיות, הבהקה, צילום באמצעות פלאש, צילום על ידי זום, אפקט בוקה ועוד.

אם חלק גדול מהמושגים הללו נשמעים לכם בסינית, לא נורא. המרכיבים האלו, בסופו של דבר, אחראים על טיב ואיכות התמונה שלנו ומה שבאמת חשוב בבדיקות הללו, זהו הניקוד הסופי.

אייפון 11 פרו מקס iPhone 11 Pro Max

המכשיר הזה הוא היקר ביותר מבין שלושת המכשירים בסקירה זו – והעיצוב שלו אולי קצת מיושן, אך בכל מה שנוגע לצילום קשה מאוד להתחרות בו. האייפון 11 פרו מקס של אפל כולל שלוש מצלמות – מצלמה ראשית, רחבה ועוד אחת עם זום x2. לכולן יש חיישני 12 מגה פיקסל, ובנוסף, שתיים מהן, הראשית וזו עם הזום, כוללות גם מייצב אופטי.

בניסויים שנערכו במכשיר הזה ניכר שכל המצלמות שלו מפיקות תמונות ברמת איכות גבוהה במיוחד עם צבעים טבעיים וטווח דינמי רחב. העדשה הרחבה מאפשרת לצלם אובייקטים מרחוק, בלי לפגוע כמעט ברמת הפירוט. בנוסף, הדגם החדש של האייפון מגיע עם מצב לילה, המאפשר לצלם תמונות איכותיות במיוחד גם בחושך. לסיכום, כיאה לאפל מדובר במוצר מהשורה הראשונה, המפיק תוצאות מדהימות, שיגרמו לכל החברים להעריץ את הפיד שלכם.

וואן פלוס 7 פרו One PLUS 7 PRO

וואן פלוס מוכיחה שוב ושוב שגם מכשיר דגל עם ביצועים מעולים לא חייב לשאת תג מחיר גבוה. מדובר ביצרנית סינית שמתעקשת ומצליחה לשמור על המכשירים הנוחים של מכשירי הדגל שלה.   הוואן פלוס 7 פרו הוא מהמכשירים היפים והמתקדמים ביותר בשוק, עם מצלמה קדמית החבויה בגוף המכשיר וקופצת החוצה עם מנוע בעת הפעלתה. הדבר מאפשר למסך להתפרס על פני כל גוף המכשיר ולהיות בין היפים והאיכותיים ביותר שקיימים. מערך הצילום של ה-7 פרו שופר משמעותית מהדגם שלפניו וזכה לשלושה חיישנים חדשים: האחד מגיע עם 48 מגה פיקסל, השני של 16 מגה פיקסל ועדשה רחבה ואילו החיישן השלישי מציע זום אופטי של פי שלושה.

גלקסי נוט 10 פלוס Galaxy Note 10 PLUS

המכשיר היוקרתי הזה של סמסונג כולל פונקציות מדהימות ומשווק על ידי החברה כ"קונסולת משחקים, סטודיו לצילום ומחשב", אבל אל תחשבו שסמסונג מציבה לעצמה רף גבוה מדי – כי היא בהחלט גם מקיימת את ההבטחות.

למצלמה הראשית יש חיישן דינמי 12 מגה-פיקסל שמשתנה לפי התאורה, וגם למצלמת הזום יש חיישן 12 מגה פיקסל עם זום אופטי המאפשר לצלם מקרוב מאוד, בלי לפגוע באיכות התמונה.  הסמארטפון כולל גם מצלמה רחבה במיוחד עם חיישן 16 מגה-פיקסל. בזכות כל אלו המצלמה של הגלקסי נוט 10 פלוס נחשבת לאחת האיכותיות ביותר בשוק שמסוגלת לצלם גם אובייקטים באיכות גבוהה במיוחד וגם פורטרטים מרשימים.

צילום הוידיאו מאפשר לצלם ברזולוציה גבוהה של 4K ובקצב של 30 פריימים בשנייה. בנוסף, ניתן להפעיל מייצב אלקטרוני המאפשר לוידאו להיראות חלק במיוחד גם כאשר הצילום נעשה בזמן הליכה. עוד תוספת נחמדה שקיימת במכשיר היא צילום בהילוך איטי, בהילוך סופר איטי ואפילו מצבים של צילום מזון ואינסטגרם. כדי שתוכלו לגרות את כולם עם הוופל בלגי שלכם.

נקודת התורפה של המצלמה היא שבתנאי חושך, צילום הסטילס וגם הוידיאו נפגעים מעט ומייצרים תמונה פחות חדה וצבעים קצת דהויים. אך למרות זאת עדיין מדוב במצלמה משובחת, מהטובות הקיימות בשוק.

חמישה סמארטפונים שווים מתחת 1000 שקל

מה הסמארטפונים הכי פופולריים ל-2019 ולאן נעלמו האייפונים