חדשות    

הסוף לכפל ביטוחים? חברות הביטוח חויבו לבדוק בהר הביטוח לפני מכירת ביטוח חדש

קרדיט: shutterstock

רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר פירסמה חוזר חדש אשר לפיו לפני כל פניה ללקוח פוטנציאלי, בנסיון למכור לו ביטוח חדש, תעשה חברת הביטוח בדיקה אל מול הר הביטוח כדי לבדוק ששלקוח אין עדיין מוצר זהה, ובכך למנוע מצב של כפל ביטוח ללקוח.

עד היום נדרשנו להיות מעודכנים כל הזמן במצב הביטוחים שלנו ולהיות מוכנים כאשר מתקשר אלינו נציג חברת ביטוח כדי להציע לנו ביטוח חדש. מעכשיו האחריות לבדיקת המצב הביטוחי עובר לצד שמציע את הביטוח. זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לדעת איזה ביטוחים כבר קנינו, אבל אין ספק שהעובדה שחברת הביטוח תצטרך לדאוג לזה שהיא לא מוכרת לנו ביטוח שכבר קנינו פעם, יקל עלינו מאד ויכול לחסוך לנו הרבה כסף. אתר "הר הביטוח" נפתח על ידי רשות שוק ההון לאחר שהתברר כי מעל ל-50% מהמבוטחים בישראל מחזיקים בביטוח כפל כזה או אחר ובסך הכל מעל ל-6.5 מליון פוליסות כפולות. הרבה מאד כסף שיוצא סתם מהכיס שלנו ומעשיר את חברות הביטוח.

רשות שוק ההון הקימה בעבר את אתר האינטרנט הקרוי "הר הביטוח" המאפשר למבוטחים לאתר מידע לגבי התיק הביטוחי שלהם אצל כל חברות הביטוח ולבחון את תנאי הביטוחים שרכשו בעבר. מכניסים באתר כמה פרטי זיהוי ומקבלים את כל סוגי הביטוחים שיש לנו בחברות הביטוח, שיכול להיות שחלק מהם כבר שכחנו, ואנחנו לא שמים לב בכלל לחיוב החודשי שנגבה מאיתנו בגינם.

החוזר החדש של הרשות קובע כי השלב הראשון במסגרת התאמת הצרכים למועמד לביטוח יכלול בדיקה של כל הביטוחים אשר קיימים ברשותו באתר הר הביטוח, על מנת למנוע מצב שבו מוצעים למבוטח מוצרים דומים למוצרים אשר רכש כבר בעבר ולא נדרש לו מוצר ביטוחי דומה נוסף.

חיפוש המידע על ידי חברת הביטוח יעשה רק לאחר אישור פרטני מצד הלקוח וזאת על מנת למנוע מצב של שימוש לא ראוי במידע שנמסר.

בנוסף להוראה בדבר איתור מוקדם של מוצרי הביטוח אשר ברשות המועמד, נדרשים מעתה מציעי ביטוח חיים (הסוכן או חברת הביטוח), במידה והפוליסה מחולקת לפרקים ולכל פרק פרמיה נפרדת – לציין את פרמיית הביטוח הנדרשת בעבור כל פרק וכן תוצג טבלת פרמיה של המבוטח בכל הגילאים.

במידה וחברת הביטוח החליטה לבחון את האפשרות לחייב את המועמד לביטוח בתוספת רפואית, תגולם התוספת בפרמיית הביטוח בהתאם לתוספות שניתנו למבוטחים בעלי מאפיינים דומים.

הר הביטוח – ככה תעשו סדר בביטוחים

הר הביטוח – חיפוש על שם קרוב שניפטר