שוק ההון    

הנפקה: אלביט מערכות מנפיקה ב-186 מיליון דולר

אלביט מערכות הודיעה כי תנפיק למוסדיים מניות בסכום כולל של 186 מיליון שקל, כ-132 דולר למניה

אלביט מערכות, העוסקת  באמצעי לחימה,  הודיעה על הנפקת מניות. החברה קיבלה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים בישראל לרכוש, במסגרת הנפקה פרטית, 1,408,921 מניות רגילות של החברה בנות 1 שקל ערך נקוב כל אחת, במחיר רכישה של כ-472 שקל (כ-132 דולר) למניה מוצעת, בסכום כולל ברוטו של כ-665 מיליון שקל (כ-186 מיליון דולר). המניות המוצעות מוחזקות על-ידי החברה כמניות אוצר, מניות רדומות ומבוטלות שעדיין במאזן.

ברק קפיטל חיתום בע"מ הם המפיץ בישראל של ההנפקה. השלמת ההנפקה צפויה להתקיים ב-15 באפריל 2019 או בקירוב ומותנית בכך שיתמלאו מספר תנאים המקובלים בהנפקות מסוג זה, ובהם הסכמתה של הבורסה בתל-אביב לרישומן למסחר של המניות המוצעות.

 

כספי ההנפקה ישמשו את אלביט מערכות למימון רכישת פעילות מוצרי ראיית הלילה של חברת האריס תמורת 350 מיליון דולר – שהוכרזה לאחרונה  תמורת ההנפקה תסייע לאלביט מערכות להקטין את המינוף הפיננסי שלה, לאחר שהשקיעה סכום מצטבר של 950 מיליון דולר בשנה האחרונה ברכישת שלוש חברות, כולל תעש בנובמבר 2018 תמורת 495 מיליון דולר במזומן ותמורת מותנית של 27 מיליון דולר בכפוף לביצועיה העתידיים של תעש.

מכירתן ו/או העברתן של המניות המוצעות, ככל שתימכרנה/תועברנה, כפופה למגבלות החלות על מכירה של ניירות ערך על-פי הוראות חוק ניירות ערך התשכ"ח – 1968 והתקנות שהותקנו על-פיו והחלות על הנפקה פרטית.

המניות המוצעות מונפקות על-ידי החברה במסגרת automatic shelf registration statement הכוללת תשקיף (prospectus), שהוגש   ל-SEC, והוא בתוקף ממועד הגשתו.

אלביט מערכות הגבירה בשנה האחרונה את מאמציה להגדיל את נוכחותה בשוק הביטחוני בארה"ב – השוק הביטחוני הגדול בעולם – באמצעות רכישת חברות ופעילויות בארה"ב, כדי ליהנות מהעלייה הצפויה בתקציב הביטחון האמריקאי ל-710 מיליארד דולר ב-2020.

חלק ממגמה זו, רכשה אלביט מערכות באפריל 2018 את חברת יוניברסל אוויוניקס (Universal Avionics) ממדינת אריזונה תמורת 120 מיליון דולר.

אלביט מערכות רוכשת את חטיבת ראיית הלילה של האריס ב-350 מיליון דולר

אלביט מכרה לצה"ל מערכת מתקדמת שתחליף את התותחים הישנים