שוק ההון    

הנפט צונח ל-62 דולר

הנפט ממשיך לצנוח. מדובר באחד החודשם הגרועים ביותר של הנפט בשנים האחרונות כאשר, מחיר חבית הנפט יורד הערב ב-2% ל-62 דולר.
בחודש האחרון ירד מחיר הנפט בכ-15% ובחודשיים האחרונים ירד מחיר החבית ב-20%. רק לפני חודשיים כשהנפט שבר שיא והגיע ל-75 דולר חשבו הכלכלנים שהכיוון הוא 100 דולר לחבית.
הסיבה לירידה היא בעיקר חששות מהאטה בצמיחה העולמית שמשמעותה שימוש נמוך יותר בנפט, וגם ההבנה שהסנקציות על איראן לא יגרמו בסופו של דבר לירידה דרמטית בהיצע הנפט, דבר שהיה צפוי לגרום לעליות מחירים. העלייה במחירי הנפט בחודשים הקודמים נבעה מההערכה שיהיה קיטון בהיצע הנפט, אך כשהתברר שלא מדובר בירידה דרמטית בהיצע, המחיר התחיל לרדת.
החשש מהסנקציות האמריקניות על איראן מתפוגג, במקביל לעובדה שמדינות רבות קיבלו הקלות ופטורים, כך שהם כן יכולים לסחור מול איראן וחברות איראניות.
למרות ההצהרות של טראמפ על הסנקציות נגד איראן, הממשל הודיע כי הוא מעניק פטור למספר יבואניות גדולות של נפט. כמו כן, מדינות כמו: סין, הודו, איטליה, יפן , דרום קוריאה ונוספות קיבלו פטור והם יכולות לסחור מול איראן.
דרום קוריאה, צרכנית הנפט החמישית בגדולה בעולם מתכננת לחזור ולצרוך את הנפט האירני בהיקף של 4 מיליון חביות ליום. כמו כן, גם החברות היפניות יחזרו, על פי ההערכות  כבר בקרוב, לצרוך נפט מאיראן.