חדשות    

המשומשות הכי מבוקשות – כמה הן מתחת למחיר המחירון

קיה, טוויוטה וסוזוקי נמכרות הכי מהר, אבל אילו מכוניות קשה יותר למכור?

בעוד שרוב דגמי הרכב העממיים עומדים להתייקר עקב תקנות המיסוי הירוק החדשות, שיקטינו את הטבות המס לכלי רכב רבים, המשומשות צפויות להרוויח, בין היתר כי התייקרות הדגמים החדשים תיצור יותר התעניינות בהן  ובתוך כך גם תעלה את ערכן.

רשת טרייד מוביל, זרוע הטרייד של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, טלקאר יבואנית קיה, מכשירי תנועה, סמל"ת ועוד, מפרסמת את הנתונים על מכירות המכוניות המשומשות ומחיריהן.
מהנתונים עולה כי שיעור עסקאות הטרייד אין, שבהם החליפו הלקוחות מכונית במכונית, עומד על 49%. עליה של אחוז אחד ביחס לנתון של שנת 2018 מ-2017. מכאן שלמרות ההפחתה האוטומטית במגרשי הטרייד אין, עדיין רבים מעדיפים שלא להתעסק עם המכירה באופן פרטי
בישראל מחירי המכוניות גבוהים וכך גם המשומשות. שיקול מרכזי  בקניית מכונית חדשה או משומשת הוא  ירידת הערך  של המכונית,  כלומר  כמה מהר נמכור אותה וכמה פחות נפסיד בפעולה.
המכוניות המשומשות במגרשים שנמכרות הכי מהר קיה, טויוטה וסוזוקי. יומיים בממוצע לקיה ולטויוטה וארבעה לסוזוקי.לעומת הרבעון הראשון של 2018 המיקום של שלושתן בראש הרשימה לא השתנה, אבל מספר הימים התקצר (ארבעה ימים לקיה ושלושה ימים לטויוטה).
בתחתית הטבלה יש יותר שינויים משנה לשנה. למשל שברולט, שבשנה שעברה עמדה על 24 ימים, ירדה ל-15 ימים. פורד לעומת זאת הופכת לשיאנית השלילית ומציגה מספר של 39 ימים בממוצע במלאי לעומת 29 ברבעון הראשון של 2018. גם אופל עם 38 ימים (35 בשנה שעברה), פולקסווגן עם 29 ימים וכן מיצובישי, רנו ופיאט (25 ימים, 22 ימים ו-23 ימים בהתאמה).
נתון אחר הוא הקרבה למחיר המחירון. גם כאן יש מתאם בין נתוני השנה שעברה לזו הנוכחית וכמובן קשר למהירות המכירה של המכוניות. כך למשל  טויוטה וקיה נמכרות בממוצע בשני אחוזים מתחת למחירון, נתון זהה לשנה שעברה. אבל שלוש היצרניות שנמכרות בפער הגדול ביותר מהמחירון  הן פולקסווגן שברבעון הראשון של 2018 נמכרה בפער של 18 אחוזים עלתה ל-24 אחוזים, פורד,שעלתה מפער של 22 אחוזים ל-29 אחוזים, ואופל, שהגדילה עוד יותר את הפער מ-18 אחוזים ללא פחות מ-33 אחוזים.
תקנות מסי הרכב החדשות – מי ירוויח, מי יפסיד, מי יישאר ללא שינוילמה אף אחד לא מתמודד עם מכוניות שלא יוצאות חודשים מהחניה