קיה, טוויוטה וסוזוקי נמכרות הכי מהר, אבל אילו מכוניות קשה יותר למכור?
בעוד שרוב דגמי הרכב העממיים עומדים להתייקר עקב תקנות המיסוי הירוק החדשות, שיקטינו את הטבות המס לכלי רכב רבים, המשומשות צפויות להרוויח, בין היתר כי התייקרות הדגמים החדשים תיצור יותר התעניינות בהן ובתוך כך גם תעלה את ערכן.
בתחתית הטבלה יש יותר שינויים משנה לשנה. למשל שברולט, שבשנה שעברה עמדה על 24 ימים, ירדה ל-15 ימים. פורד לעומת זאת הופכת לשיאנית השלילית ומציגה מספר של 39 ימים בממוצע במלאי לעומת 29 ברבעון הראשון של 2018. גם אופל עם 38 ימים (35 בשנה שעברה), פולקסווגן עם 29 ימים וכן מיצובישי, רנו ופיאט (25 ימים, 22 ימים ו-23 ימים בהתאמה).
נתון אחר הוא הקרבה למחיר המחירון. גם כאן יש מתאם בין נתוני השנה שעברה לזו הנוכחית וכמובן קשר למהירות המכירה של המכוניות. כך למשל טויוטה וקיה נמכרות בממוצע בשני אחוזים מתחת למחירון, נתון זהה לשנה שעברה. אבל שלוש היצרניות שנמכרות בפער הגדול ביותר מהמחירון הן פולקסווגן שברבעון הראשון של 2018 נמכרה בפער של 18 אחוזים עלתה ל-24 אחוזים, פורד,שעלתה מפער של 22 אחוזים ל-29 אחוזים, ואופל, שהגדילה עוד יותר את הפער מ-18 אחוזים ללא פחות מ-33 אחוזים.