חדשות    

המלחמה בפקקים – האם צריך למסות הטבות חניה לעובדים?

חניה

המלחמה בפקקים – האם צריך למסות הטבות חניה לעובדים?

מיסוי על הטבת חניות לעובדים והעלאת מחיר חניות כחול לבן כחלק מהמלחמה בגודש בכבישים.זו המלצת ארגון FUTURE MOBILITY ישראל בהובלת אורי יוגב, לשעבר מנהל רשות החברות הממשלתיות.

לפי הארגון "מתן שירותי חניה היא הוצאה מוכרת למס עבור המעסיק, ופטורה ממס עבור העובד. מצב זה מפלה עובדים שאינם משתמשים ברכב פרטי ואינם מנצלים הטבה זו. חשוב לציין שזו ההטבה היחידה שאינה ממוסה – לעומת הטבות כגון ארוחות, שירותי הסעות, ביגוד שאינו נדרש לצורך התפקיד וכדומה אשר אינן פטורות ממס".

בנוסף הציע ליצור מוטיבציה שלילית לנסיעה בכלי רכב פרטיים באמצעות הכפלת תעריפי החניה בכחול-לבן בערים הגדולות והפיכתם לתעריפי מינימום (במקום מקסימום), כך שכל רשות מקומית תוכל לבחור את המחיר המתאים לה מעל מחיר המינימום". המהך מוצע לרשויות שבהן 50 אלף תושבים או יותר. על פי הצעת הארגון למדינה "תעריפים זולים מאוד בחניה ציבורית מעודדים את השימוש ברכב הפרטי, תוך שיוט ממושך בכביש על מנת להימנע מתשלום עבור חניון בתשלום".
על פי נתוני הארגון מחיר החניה המקסימלי הוא 6.2 שקלים (בתל-אביב), "מחיר הנמוך משמעותית מהמחירים בשוק החופשי". בערים אחרות, מחירי החניה אף נמוכים יותר (5.7 שקלים בירושלים ובאר-שבע, 5 שקלים בחדרה, 3.63 שקלים בנס-ציונה וכיו"ב).

אך לא רק הוצאות הוא מציע אלא גם פטור ממס על תחבוורה ציבורית.כיום העובדים משלמים מס על החזרי הוצאות נסיעה, לרבות שימוש בתחבורה ציבורית. מוצע כי הוצאה זו לא תחשב כהכנסה לצורכי מס לשם עידוד השימוש בתחבורה הציבורית. פטור זה יכלול הטבת הסעות עובדים".

ביטול חניה כחול לבן – הדרך להתמודד עם הפקקים ומצוקת החניה

כמה עולה חניה בתל אביב?