המדריך לדירה – משלב החיפושים ועד לרכישה עצמה; ככה תעשו את זה נכון

המדריך לדירה הוא ריכוז של מחשבונים, כלים ומדריכים בתחומי הדירה והמשכנתא שיוכלו לעזור לכם בעת קבלת ההחלטה הכלכלית החשובה בחייכם (ככה זה לפחות אצל רוב האנשים). כן, רכישת דירה היא אצל רוב האנשים האירוע הכלכלי המרכזי בחייהם. נכון, לפעמים האירוע הזה מתרחש שוב כאשר משדרגים את הדירה (קונים דירה גדולה יותר ומוכרים את הדירה הקטנה), לפעמים השדרוג הזה נעשה מספר פעמים ועדיין – רכישת דירה לרבות מעבר מדירה לדירה הוא העסקה הכלכלית הגדולה ביותר בשביל רובנו. אחרי הכל – דירה ממוצעת עולה 1.3-1.5 מיליון שקל, וכדי להגיע אליה צריך לעבוד 160 חודשים, זה יותר מכפול ממה שצריך בעולם המערבי.

להגיע לדירה בארץ קשה יותר, והמדד של 160 חודשים עדיין לא מספר את כל הקושי –  יופי משכורת אחת של בני זוג מופנית לרכישת דירה, אבל אפשר לכלכל משפחה ממוצעת משכר של אחד מבני הזוג (כשהשכר של השני מופנית לרכישת דירה)? ומה עם עלויות המימון של המשכנתא שלא נכללות בחישוב? נראה שאם רוצים לחשב תוך כמה זמן משפחה ממוצעת רוכשת דירה צריך להתייחס להכנסה הפנויה שלה, כלומר השכר נטו בניכוי ההוצאות השוטפות. מההכנסה הפנויה שלה היא למעשה משלמת על הדירה והשאלה מה מחיר דירה ממוצעת ביחס להכנסה הפנויה.  מדד כזה לא מפורסם, אבל אפשר להניח שהוא אפילו כפול מהמדד המתייחס למשכורת הממוצעת. במילים אחרות, 20 שנה ומעלה עד שמגיעים לדירה…..

אז איך מגיעים לדירה? אין נוסחת קסם, אבל ריכזנו כאן – במדריך לדירה, מדריכים ומחשבונים שיכולו לעזור לכם.

מדריכי דירה – שורה של מדריכים לרבות – האם מחירי הדירות גבוהים? , איך מחפשים דירה? האם כדאי להיעזר במתווך? איך רוכשים דירה להשקעה? האם מגיע לכם עזרה בשכר דירה? 

מדריך משכנתא – מדריך "גג" שמרכז את כל מה שצריך לדעת על משכנתא – כמה לוקחים? איך לוקחים? באיזה מסלולים? באיזה ריבית? כמה ההחזר החודשי האופטימאלי? מה ההבדל בין ריבית משתנה לריבית קבועה ועוד

וגם:

 מחשבון מחירי הדירות

מחשבון מס רכישה.

מחשבון משכנתא

מחשבון שכר דירה

מחשבון מדד תשומות הבנייה