חדשות    

המדינה ששוברת שיאי תיירות היא… מצרים

מאת Hajor - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=128192

למרות כל האזהרות הישראלים לא מוותרים על סיני ונראה שהם לא היחידים שאוהבים את השכנה של ישראל מדרום. לפי בלומברג,  מספר התיירים המבקרים במצרים חזר לרמות השיא של 2010 לאחר שנים קשות יותר ומלאות הפיכות וטרור במצרים מקווים שזה יעזור להם עם הצמיחה ויכניס עוד מטבע זר למדינה.

"מצרים היא יעד התיירות עם הצמיחה הגדולה ביותר בעולם", הכריז האו"ם בדוחותיו ב-2018. ב-2017 ביקרו אצל השכנה מדרום 8.6 מיליון בני אדם – גידול אדיר של 55.1 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה. ב-2010, טרום מהומות "האביב הערבי", ביקרו בה 14.7 מיליון איש, לאחר ההפיכת ופעילות דעאש באזור ומתקופות על תיירים רבים עזבו את המדינה. עם השיפור בביטחון חזרו התיירים..

ההכנסות מתיירות עלו על 12.5 מיליארד דולר בשנים 2018-19. זו הכנסה ההכנסה הגבוהה ביותר מתיירות בהיסטוריה של מצרים. לצד השיפור בביטחון שיפרה המדינה גם את תנאי ההארחה והלינה. גם האבטלה במדינה ירדה לשיעור הכי נמוך זה תשע שנים

מה יש לעשות במצרים

אם אתם מחפשים מה לעשות, שרת התיירות של מצרים ממליצה על מסלול הר הים האדום, מסלול הליכה באורך 170 ק"מ שנמצא ליד אתר הנופש הורגדה. עוד המליצה על פתיחת המוזיאון המצרי הגדול ליד הפירמידות בגיזה שאמורה להתרחש בשנה הבאה ותהווה לדבריה מוקד משיכה נוסף לתיירים. גם קהיר הופכת לעיר מסיבות שוקקת כמעט כמו תל אביב. כמובן שאפשר להינות מהיעדים הקלאסיים כמו קברר עמסס, הנילוס, קבר תות ענך עמון, מקדש ארפו, קבר נפטרי ועוד. ככה שמצרים זה לא רק סיני ופירמידות.

דלק קידוחים מתרחבת למצרים

יש או אין מאגר גז ענק במצרים?

גילוי הגז במצרים – איך זה ישפיע על לוויתן?