HON TV    הלוואות    

הלוואה מבנק או הלוואה מגוף חוץ בנקאי? לא מה שחשבתם

הלוואה מבנק או הלוואה מגוף חוץ בנקאי? לא מה שחשבתם.

מסתבר שיש בחוץ שפע של אפשרויות מימון – חברות ביטוח, חברות שמתמחות בהלוואות , חברות שמתעסקות בהלוואות חברתיות, חברות כרטיסי אשראי ועוד. שוק גדול (180 מיליארד שקל), אבל שוק של "פרטים קטנים" – אתם צרייכם להכיר את הפרטים הקטנים כדי לקחת הלוואה – זה לא רק הריבית, זה גם העמלה מסביב, גם התשלומים והתנאים הנוספים. זה לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי לדעת איפה, כמה ואיך לקחת הלוואה.

כאן תוכלו לקרוא את המדריך שלנו על הלוואות חברתיות לרבות כל השחקניות בתחום והתנאים שלהן, וכאן מדריך על הלוואות מחברות כרטיסי אשראי.

והנה הסבר ממקור ראשון – עופר כרמל, מנכ"ל מיטב דש הלוואות (המתמחה בהלוואות חברתיות) בראיון בלעדי לאתר הון

הלוואות חברתיות – מי צריך את זה? רק מי שלא מקבל מהבנקים? "לקבל הלוואה מהבנק לא מעיד דווקא אם הלקוח הוא לקוח טוב או לא" אומר כרמל ומוסיף – "לבנק יש מערכת שיקולים שמשפיעה אם לתת הלוואה או לא. לדוגמה אם קיבלת הלוואה מהבנק וטרם סיימת לשלם אותה כנראה שלא תקבל עוד הלוואה מהבנק. יתרה מזאת, אם אתה לקוח בבנק מסוים ותרצה לקחת הלוואה בבנק אחר, אז סביר שזה לא יקרה כי הבנק נותן הלוואות רק ללקוחותיו.

"בנק ישראל פרסם נתונים על ההלוואות – שליש מההלוואות הם בריבית שמעל 8%-9% ויש גם הלוואות ב-22%. זה לא אומר שאם אתה הולך לבנק אתה מקבל את העסקה הכי טובה".

כרמל מסביר כי שוק האשראי הצרכני הוא 180 מיליארד שקל בשנה – "כל שנה נלקחות הלוואות ואשראי בסכום של 180 מיליארד, לא כולל משכנתאות. החלק הארי נלקח מהבנקים אבל קיימת תנועה, הולכת וגדלה, של לקיחת אשראי והלוואות מגופים חוץ בנקאים כמו מימון ישיר, בנק ירושלים ונוספים שנותנים הלוואות חוץ בנקאיות. היום הרגולציה הפכה למסודרת יותר, ומפוקחת כך שהשחקנים בשוק האשראי החוץ בנקאי הם שחקנים ראויים. אבל, יש הרבה שחקנים והצעות שונתת וחשוב לבדוק.

"שוק ההלוואות החברתיות P2P הגיע לארץ ב-2013 והוא מבטא שני דברים חשובים – תחרות בבנקים ובנוסף הוא מהווה הצעה למלווים להשקיע וליהנות מריבית. תחום ההלוואות החברתיות הוא דיגיטלי, מהיר ואטרקטיבי.

"אצלנו אין תוספות.  אנשים מסתכלים על מספר (על הריבית), אבל יש מקומות שיש עמלת פתיחה, עמלת  סגירה, עמלת שעבוד והם משנים אפקטיבית את הריבית שהלווה משלם. אני יכול תיאורטית להציע ריבית נמוכה עם עמלות שיכפילו את הריבית. אצלנו אין בפועל עמלות – רק ריבית".

הריבית בהלוואות חברתיות היא 6%-6.5%  ומעלה כשהממוצע הוא  סביב 7%-8%. סכום ההלוואה הוא עד 60 אלף שקל, וההחזר עד 5 שנים.

היכנסו לקבלת הצעה להלוואה בתנאים אטרקטיביים ממימון ישיר 


 

צריכים הלוואה? הנה האפשרויות; רק זהירות – לא לקפוץ מעל הפופיק, הלוואות צריך להחזיר!

הלוואה מקרן השתלמות – ההלוואה הטובה ביותר שתוכלו לקחת

הלוואה חוץ בנקאית – איך לוקחים? ממי לוקחים? כל מה שצריך לדעת

דירוג אשראי אישי – מה זה? ואיך זה ישפיע עליכם?

מסגרת אשראי – כל מה שצריך לדעת


 

HON TV