שוק ההון    

הכשרת הישוב רושמת רווח של 21 מיליון שקל ממכירת נכס בתל אביב

הנכס ברחוב התחיה

הכשרת הישוב, בניהולו של עופר נמרודי, תרשום רווח של 21 מיליון שקל ממכירת נכס ברחוב התחייה בתל אביב. הרווח יזקף כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי.

הנכס האמור יימכר בתמורה לסך של 96.5 מיליון שקל,. המכירה היא של מלוא הזכויות שהיא מחזיקה בנכס ברח' התחיה בת"א, המושכר לצרכי תעשיה ומלאכה.

מהחברה נמסר, כי תזרים המזומנים הנקי שינבע לחברה כתוצאה ממכירת הנכס מסתכם בסך של כ-78.5 מיליון שקל. בנוסף, עד למועד תשלום מלוא התמורה תהיה הכשרת הישוב זכאית לקבל כ- 133 אלף שקל בחודש, בגין 50% מדמי השכירות בגין הנכס.

הנכס רשום בספרי החברה נכון ל-31 בדצמבר 2017 בשווי של כ-75 מיליון שקל. כתוצאה מהעסקה, החברה תרשום עליית ערך נדל"ן להשקעה בסך של כ-21 מיליון שקל בדוחות הכספיים ליום 30 בספטמבר 2018. סכום זה התווסף לעליית ערך נוספת בסך של כ-34 מיליון שקל שכבר נרשמה במהלך 2017 – כך שבסך הכל רושמת החברה עליית ערך כוללת של כ-55 מיליון שקל במהלך השנתיים האחרונות.

אלכס מריאש, סמנכ"ל ניהול ופיתוח נכסים בהכשרת הישוב ומנכ"ל החברה הבת הכשרה אלפא, מציין כי "עסקה זו מציפה עליית ערך משמעותית בנכס, הודות למהלכי החברה לקדם את שינוי הייעוד של המתחם ממלאכה ותעשיה למגורים, אשר בהמשך קיבלו רוח גבית בעקבות אישור תכנית ת"א 5000 שעיגנה את הרעיון התכנוני ביוזמת החברה, אשר אושר בוועדה המקומית. מתחם זה מתווסף למתחמים נוספים שהשביחה החברה בהצלחה, כדוגמת קמפוס הכשרת הישוב בבני ברק, מגדל בית מעריב, מתחם שבעת הכוכבים בראשל"צ,  ופרויקטים נוספים שהחברה מקדמת בימים אלה. את הניסיון הרב שהחברה צברה בתחום השבחת הנכסים היא מיישמת הלכה למעשה בקידום תכנון מתחמי התחדשות עירונית בכל הארץ".