שוק ההון    

הכשרה לביטוח תשקיע בטוגדר – השקעה ראשונה של מוסדי בחברת קנאביס

ניסים ברכה; צילום: מתן נעים
חברת הקנאביס טוגדר סיכמה עם חברת הכשרה ביטוח שתקצה כ-2.4 מיליון מניות רגילות של החברה תמורת כ-10 מיליון שקל
חברת הקנאביס טוגדר סיכמה עם חברת הכשרה ביטוח שתקצה כ-2.4 מיליון מניות רגילות של החברה תמורת כ-10 מיליון שקל, לפי שווי שוק של כ-
200
מיליון שקל. לאחר ההקצאה להכשרה יהיו 4.7% מהון המניות של טוגדר.
על פי ההסכם בין החברות, במשך 3 השנים הקרובות, בתום כל שנה ממועד השלמת העסקה ייבדק מחיר המניה המשוקלל ב-30 ימי המסחר שקדמו לבדיקה ואם מחיר ישקף תשואה שנתית חיובית אך נמוכה מ-8%, טוגדר תעביר להכשרה פיצוי כספי בגין ההפרש.
במקרה של תשואה שלילית, טוגדר תשלם פיצוי כספי בגין הפער שבין תשואה 0 לתשואה של 8% ובנוסף תעביר לה מניות נוספות בכמות אשר תפצה על הפער שבין התשואה השלילית לתשואה 0.
אם התשואה השנתית המשוקללת תהיה גבוהה מ-8%, שני הצדדים ישתקללו ביניהם בתום השנה השלישית.
בעלי השליטה בטוגדר, ניסים ברכה, גיא עטיה וניר סוסינסקי התחייבו כלפי הכשרה שאחוז ההחזקה האישית של כל אחד מהם במניות החברה לא יירד מ-5% ,כי כל אחד מהם ישעבד 1% לטובת הכשרה במועד החתימה על ההסכם לשם הבטחת מנגנון הבטחת התשואה.
ההודעה מגיעה בהמשך לדיווח של טוגדר שגוף מוסדי יבצע השקעה של כ-10 מיליון שקל בחברה וירכוש מניות בדיסקאונט של כ-30%, אולם מאז איבדה המניה מערכה וכרגע מדובר על פרמיה של כ-4.6% על שער הבסיס של המניה  המעודכן. העסקה מבוצעת לפי מחיר של כ-414 אגורות למניה.
החברה ציינה אז כי היא "רואה בהשקעה הראשונה המשמעותית בישראל של גוף מוסדי בחברת קנאביס רפואי בישראל הבעת אמון בפעילות של החברה". ניסים ברכה, מנכ"ל טוגדר: "מדובר בהבעת אמון מצד גוף מוסדי בחברה, בהנהלה ובפוטנציאל הכלכלי של החברה. גיוס ההון יסייע לנו לממש את התוכנית ההאסטרטגית בישראל ובחו"ל תוך יצירת ערך לבעלי המניות".
זוהי ההשקעה הישירה הראשונה של גורם מוסדי בחברת קנאביס הנסחרת בבורסה בתל אביב. עד כה בוצעה רק השקעה אחת, חצי מוסדית, בחברת הקנאביס הפרטית בזלת. קרן פנינסולה לעסקים קטנים, שהוקמה בתמיכת המדינה, השקיעה בה 30 מיליון שקל בהלוואה המירה למניות.

ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה, אמר היום כי: "אנו נמצאים בתנופת פיתוח: בישראל אנחנו מתחילים את הגידול באשקלון בשבועות הקרובים, באוגנדה אנחנו מתחילים קטיף ראשון ובגרמניה הפעילות בה אנחנו שותפים מתחילה לשווק קנאביס רפואי לבתי המרקחת. גיוס ההון יסייע לנו לממש ולהאיץ את התוכנית האסטרטגית להרחבת הנוכחות של החברה בישראל ובחו"ל, תוך יצירת ערך לבעלי המניות".

טוגדר – יש לנו את כל האישורים הנדרשים לייצור קנאביס באוגנדה

גיוס קטן בדרך לחלום גדול? טוגדר השלימה גיוס של 3.5 מיליון שקל