שופרסל מדווחת כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-64 מיליון שקל בדומה לאשתקד. בהנהלת שופרסל מציינים כי השמירה על רמת הרווחיות הושגה למרות פעילות מאסיבית של השקות עסקיות חדשות כגון ניו-פארם, וכרטיס האשראי החדש.
ברווחיות התפעולית רשמה שופרסל שיפור וה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-202 מיליון שקל, בהשוואה ל-194 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כמו כן מדווחת שופרסל כי הונפקו כ-460 אלף כרטיסי אשראי שופרסל-כאל בתשעת החודשים השנה.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל לעומת רבעון מקביל אשתקד שהסתכם בכ-3 מיליארד שקל – גידול של כ-9.4%, אשר נבע מגידול בפעילות הקמעונאית והכללת פעילות ניו-פארם.
המכירות בקמעונאות הסניפים גדלו ב-5.2% ברבעון השלישי לעומת אשתקד,
והמכירות בחנויות זהות גדלו בשיעור של 3.6% לעומת רבעון מקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-877 מיליון שקל המהווים כ-26.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-778 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווים 25.8% ממחזור המכירות. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בתנאי הסחר, מתמהיל המבצעים וכן מהכללת פעילות ניו-פארם השנה לראשונה.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם ב-114 מיליון שקל, כ-3.5% ממחזור המכירות. החברה שמרה על רמת הרווח התפעולי הגבוה בדומה לאשתקד וזאת על אף הגידול בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות כתוצאה מאיחוד פעילות ניו-פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר המינימום.
הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכמו ב-3.15 מיליארד שקל, בהשוואה ל-3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4.8%. המכירות בסניפי החברה ברבעון השלישי השנה גדלו ב-5.2% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. בשופרסל מסבירים את הפער בין הגידול בהכנסות לבין הגידול במכירות בגידול במתנת ההצטרפות למועדון כרטיס האשראי עקב החלפת מפעיל אשראי ומנגד גידול בפעילות הזכיינים.
המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה עמדו על 6,394 שקל בהשוואה ל-6,174 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 3.6% נובע בעיקר מגידול במכירות ומנגד גידול בשטחי המסחר.
הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-45 מיליון שקל, בהשוואה ל-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-18 מיליון שקל, בהשוואה ל-23 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 21.7%, אשר נבע בעיקר מתהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש.
הכנסות מגזר ניו פארם ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-137 מיליון שקל. המכירות למ"ר בחנויות ניו פארם בתקופה זו היו 6,181 שקל. הרווח התפעולי של ניו פארם הסתכם בכ-10 מיליון שקל.
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
"אנו שמחים להציג היום את התוצאות הטובות של שופרסל לסיכום הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה. ברבעון האחרון הכנסות שופרסל הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד שקל בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו-פארם. פעילות קמעונאות הסניפים של שופרסל מבטאת עוצמה והצלחה מתמשכת, והיא מהווה עוגן להמשך ההשקעות העסקיות של הקבוצה. המשכנו ללא לאות בפיתוח החדשנות שלנו במטרה להציע ללקוחותינו את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. ברבעון זה המשכנו לפתח את המותג הפרטי – נכנסנו לראשונה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח והרחבנו את מגוון המוצרים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח המותג הפרטי לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה. שיפור נוסף רשמנו בתחום ה-Online, אשר ממשיך לצמוח ומכירותיו הגיעו כבר לכ-13.3% מכלל מכירות שופרסל, הישג יוצא דופן בקנה מידה עולמי. התוצאות העסקיות המצוינות הללו נובעות ממסירות עובדי שופרסל ומנאמנות ללקוחותינו אשר למענם אנו ממשיכים לצמוח ולהשתפר".
שופרסל משיקה אתר תיירות משותף עם גוליבר; יציע דילים לחברי מועדון הלקוחות
גידול ברווח של שופרסל ברבעון השני; ניו פארם ממשיכה להפסיד