חדשות    

הכי מבוקשים בשוק העבודה 2019: יצירתיות וכושר שכנוע

pixabay

בראש רשימת הכישורים ה"רכים" הכי נדרשים על פי לינקדאין הם יצירתיות וכושר שכנוע, בראש רשימת הכישורים ה"קשים" נמצאים מחשוב ענן ובינה מלאכותית.

חברות אמריקאיות רבות מתגמשות בדרישותיהם מהמועמדים, בשל הקושי במציאת עובדים מיומנים. בשוק העבודה האמריקאי יש כיום למעלה מ-7 מיליון משרות לא מאויישות, כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי. גם חברות כמוגוגל, אפל, IBM ובנק אוף אמריקה, לא דורשות יותר שהמועמדים לעבודה יהיו בעלי תואר אקדמאי.

החברות שמות דגש על כישורי העובדים, במקום על התואר האקדמי והניסיון. "לכישורים יש את החשיבות הגדולה ביותר", אומרת ג'אנל גייל, סגנית נשיא בפייסבוק למשאבי אנוש, בראיון ל-CNBC, ומציעה לאנשים המעוניינים לעבוד בחברות כמו פייסבוק, להגיש מועמדות גם אם קורות החיים שלהם לא מתאימים בדיוק לדרישות המשרה.

בלינקדאין נתחו לאחרונה מאות אלפי מודעות דרושים, במטרה לקבוע מה הם הכישורים הנחוצים ביותר לחברות ב-2019. הבדיקה העלתה כי המעסיקים מחפשים עובדים עם כישורים "רכים", לצד כישורים טכניים "קשים".

רשימת הכישורים "הרכים" המבוקשים ביותר לשנה הקרובה:

  1. יצירתיות
  2. כושר שכנוע
  3. עבודה בצוות ושיתוף פעולה
  4. יכולת הסתגלות
  5. ניהול זמן

רשימת הכישורים ה"קשים" המבוקשים ביותר לשנה הקרובה:

  1. מחשב ענן
  2. בינה מלאכותית
  3. לוגיקה וניתוח מידע
  4. ניהול אנשים
  5. עיצוב UX

בלינקדאין טוענים כי הרשימה משקפת שינוי בסדרי העדיפויות של המעסיקים. "למרבה העניין, הכישורים החדשים שהצטרפו לרשימה שלנו הם תכונות אנושיות ייחודיות. בקרב הכישורים הרכים, יצירתיות והסתגלות נכנסו לרשימה לראשונה, ובקרב הכישורים הקשים ניהול אנשים הוא תוספת חדשה", ציין. "רשימת הכישורים החדשים מצביעה על כך שהמעסיקים מכירים בחשיבות אימוץ הטכנולוגיות המודרניות, אך מודעים גם לכך שיש דברים שהטכנולוגיה לא יכולה לעשות, כמו להתחבר לאנשים אחרים, לחשוב מחוץ לקופסה ולהסתגל במהירות לסדרי עדיפויות חדשים או לפתור בעיות".