חדשות    

הילדים מתנכרים? האב ישלם פחות מזונות

כך עולה מפסיקה שאושרה לאחרונה, לפי ילדים שמתנכרים בעידוד האם לא יקבלו את גובה המזונות הנדרש

בית המשפט למשפחה בירושלים קיבל לאחרונה טענת אב  להפחתת מזונות עקב התנכרות ילדיו, בעידוד האם. הילדים מתנכרים לו מאז הפרידה ויציאתו בשאלה.

בני הזוג נפרדו כי האב התרחק מהדת ומהקהילה החרדית שאליה השתייך. לאחר הגירושין הוא חויב במזונות בסך 2,200 שקל בחודש. לאחר מכן הגיש בקשה להפחתת הסכום וסיפר שבתקופה הראשונה שלאחר הגירושין הקשר בינו לבין ילדיו היה תקין. אך בהמשך הילדים סירבו להיפגש ולדבראיתו . בעקבות קביעה של בית המשפט החלו הילדים לפגוש אותו לשעתיים בשבוע בבית האם, אך הילדים מאחרים, מסרבים לענות לשאלותיו ויוצאים מוקדם לתפילת ערבית.

השופטת אמרה כי על פי הפסיקה ניתן לצמצם את חובת המזונות כשהילד "מורד" ומסרב לקיים קשר עם הוריו בניגוד להוראת בית המשפט.

עוד קבעה כי שלילת מזונות או הפחתתם בשל סרבנות קשר תיעשה "בזהירות ובריסון". וצריך לשקול אם סרבנות הקשר נובעת מרצונו של הילד או שיש להורה המנוכר אשמה. עוד אמרה שיש לבדוק אם ההורה נקט את כל הפעולות והאמצעים הנדרשים לחידוש הקשר ומה תהיה השפעת ביטול המזונות על הקטין ועל הקשר בינו לבין ההורה.

 

בפסק הדין צוין קבעה  שהיעדר הקשר בין האב לקטינים נובע מהסתה מצד האם, לפי תסקירים שהוגשו לה. "התנהלות הנתבעת והמסרים השליליים שהטמיעה בילדים לאורך השנים, בצורה שיטתית, אקטיבית ובוטה, הם שגרמו לסרבנות הקשר הקשה והבוטה מצדם של הקטינים".

עוד הוסיפה שאין בסיס בחומר הראיות לכך שהאב חושף את ילדיו לעולמות ותכנים הזרים להם. לפי רשמיה האב מעוניין באמת ובתמים לקיים יחסים תקינים עם ילדיו ואינו פועל מתוך רצון להשתמט ממזונות.

השופטת השתמשה במילים חריפות וקבעה שהתובע אינו "כספומט" והילדים אינם פטורים מחובתם כלפיו לנהוג בו בכבוד ולקיים עמו קשר. היא הוסיפה שאין זה הוגן לחייב את האב לפרנס את ילדיו תוך התעלמות מהיחס שהם מעניקים לו.

אבל ציינה כי ביטול המזונות לגמרי יעמיק את הקרע ולכן הפחתת הסכום היא הצעד הראוי בשלב זה. בסיכומו של דבר נפסק כי האב ישלם 1,000 שקל בלבד מדי חודש מעתה ועד שהילדים יגיעו לגיל 18 או יסיימו את התיכון. האם חויבה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.

 

האמא יותר עם הילדים? המזונות יגדלו

דמי מזונות – מה זה? כמה זה? כל מה שצריך לדעת

גירושין – איך מחלקים את ההון? כמה מזונות משלמים (מקבלים), וכל מה שצריך לדעת