חיסכון פנסיוני    

הטבות מס לשכירים בהפקדות לפנסיה – כמה זה?

מקנאים בעצמאים על הטבות המס שהם מקבלים? גם לכם – השכירים, מגיעות הטבות מס

הטבות מס אינן החגיגה של העצמאים בלבד. כל מי  שמפקיד לקרן פנסיה מקבל את ההטבה בדמות זיכוי מס. חשוב לציין שאם לא מגיעים לתקרת המס, אין ממה לזכות ולכן ההטבה היא רק למשלמי מסים.

אז מה ההטבה? ההטבה היא 35% מההפקדה החודשית,  בתקרת הכנסה של 8800 שקל. או  הפקדה של 7% מתקרה לזיכוי שמשמעותם 616 שקל בחודש (7% מ-8.800 שקל).

הטבת המס ניתנת מדי חודש בחודש.אם רוצים להגדיל את ההטבה, צריך פשוט להגדיל את החיסכון לפנסיה. כך לא רק ההטבה גדלה אלא גם החיסכון עצמו. אבל המשמעות היא שאם הגדלתם את ההפקדה, תקבלו את הטבת המס רק כשיעור מתקרת ההפקה המותרת שהיא 616 שקל בחודש, כאמור.

אם אתם מפרישים כסף לפנסיה לא דרך המעסיק אל בדכים עצמאיות אתם יכולים לזכות בהטבות מס נוספות, תקבלו הטבת מס מסוג ניכוי, הטבה המקטינה את תקרת ההכנסה החייבת במס בהתאם למדרגת המס, בהתאם לסעיף 47 בגובה של 11% מהכנסה הלא מבוטחת או הטבת מס נוספת מסוג זיכוי, המקטינה את המס ששולם, בהתאם לסעיף 45א, בגובה של 5% מהכנסה הלא מבוטחת. במקרה זה תקרת ההפקדה לשכיר שמפקיד עצאית היא 8,800 שקלים נכון ל-2019.

אם הפקדתם 16% מהשכר הממוצע במשק 1643 שקל ב-2019,  תוכלו לקבל הטבת מס גבוהה יותר עבור ההפקדה על רכיבי השכר הלא מבוטחים שלא דרך המעסיק. עבור השכר המבוטח אצל מעסיק תקבלו הטבת זיכוי של 7% על ההפקדה. על שכר לא מבטוח תקבלו 5% הטבת מס ובנוסף הטבה בדמות ניכוי של 11% אם הפקדתם פחוות מ-1643 בחודש  עבור שכר לא מבוטח תקבלו 5% הטבה ועל שכר מבוטח 7% מההפקדה הטבת מס.

בקרן השתלמות לא מקבלים הטבות מס אבל מקבלים פטור ממס על תקרת שכר של  15,712 שקלים.

העשירון העליון נהנה יותר מהטבות מס על חיסכון. .

עצמאי? מחויב להפריש לקרן פנסיה? מגיעות לך גם הטבות מס

הטבות מס לחיילים משוחררים – כל מה שצריך לדעת