שוק ההון    

הזהב ממשיך לשבור שיאים: שבר שיא של שש שנים

זהב
 בעקבות הסנקציות על איראן, פגישת G20 המשך היחלשות הדולר והתחזיות להפחת הריבית של הפד עלה מחיר הזהב ל-1440 דולר לאונקייה
הזהב ממשיך לטפס. זה הגיע לרמה הגבוהה ביותר זה כמעט שש שנים. לפי הערכות הסיבות הן סנקציות אמריקאיות חדשות על איראן שמוסיפות לאי-הוודאות בשווקים העולמיים, פסגת ה- G-20 הקרבה, שם צפויים להיפגש הנשיאים דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג כדי לדון במלחמת הסחר בין המעצמות, והמשך היחלשות הדולר.
כזכור,  הפד אותת על הפחתת הריבית, ובנקים מרכזיים אחרים בעולם הצביעו גם הם על כיוון דומה.  לכן המשקיעים מזרימים כספים לקרנות הנסחרות על מתכות יקרות ומגדילים את הפוזיציות הארוכות בחוזים עתידיים של זהב ואופציות. הזהב בעיקרון אינו צמוד לריבית ולכן הפחתת הריבית אינה פוגעת בו ובמקרים של הפחתת הריבית הופך לאטרקטיבי להשקעה.
גם במורגן סטנלי המליצו על הזהב לשישה חודשים, כאשר תחזית המאקרו-כלכלית הלא ברורה רק מחזקת את הבחירה הזוג.
"אם תשואות האג"ח הנמוכות בארה"ב סימנו היסטורית על הידרדרות כלכלית, אזי המשקל המוחלט של אג"ח שליליות עולמיות צריך להיתפס כמבשר על אבדון כלכלי, שהוא אולי הסימן המדויק והמשכנע ביותר העוטף את שווקי הזהב כיום" אמר סטיבן אינס, שותף מנהל בוואנגארד.
"מצב הרוח של שוק ההון העולמי רעוע בשל החשש מפני הלא נודע, וזה חוסר הוודאות שימשיך לספק את דלק הסילון לשוק הזהב שכבר בקצב גבוה מאוד", הוסיף אינס.
הזהב טיפב בעוד כ-1.5% ונסחר סביב רמת מחיר של 1,439.5 דולר לאונקיה – הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2013. בשאר המתכות היקרות, הכסף עולה ב-0.5%, הפלטיניום מוסיף 0.2%, והפלדיום עולה בכ-0.3%.