תיירות    

הוצאת דרכון לתינוק באינטרנט, בלשכה, בשדה התעופה ועוד – כמה עולה ומה צריך לדעת

מעודכן ל-08/2019

רוצים לטוס עם הקטנצ'יק לחופשה בחו"ל? עולה השאלה האם גם תינוקות שטרם מלאה להם שנה חייבים בדרכון. החדשות הרעות הן שכן, החדשות הטובות שאפשר גם באינטרנט.

דרכון נדרש מכל ישראלי היוצא לחו"ל, אפילו בן יומו. אומנם יש מדינות שבהן אפשר לצרף את התינוק לדרכון של ההורה, אך לא בישראל.

לכמה זמן תקף דרכון של תינוק?

ברוב המדינות הדרכון תקף ל-6-3 חודשים מזמן השהייה במדינה. לכן חשוב לבדוק כדי שלא תיתקעו עם דרכון לא תקף לתינוק. התוקף הכללי יהיה חמש שנים מהוצאת הדרכון.

כמה עולה דרכון לתינוק באינטרנט

עלות דרך משרד הפנים   להוצאת דרכון לתינוק היא 140 שקל,  אבל באינטרנט תוכלו לשלם רק 90-120 שקל עבור דרכון לתינוק.  העלות הכי נמוכה היא בחודשי החורף, נובמבר עד פברואר, והעלות היותר גבוהה 125 שקל בשאר השנה.

חידוש דרכון שאבד, הושחת או נגנב עולה 230 שקל בנובמבר עד פברואר ובשאר השנה 265. בלשכה יעלה 280 שקל

דרכון דחוף לתינוק בשדה התעופה

אם לא ידעתם שצריך דרכון לתינוק, הגעתם עם דרכון לא תקף או איבדתם אותו תוכלו להוציא בשדה התעופה בנתב"ג ב-555 שקל. שימו לב שהשירות אומנם ניתן 24 שעות, אבל בימי שישי הוא נסגר בשתיים בצהריים. ונפתח רק במוצאי שבת בתשע בערב

הסכמת הורים

כדי להוציא דרכון לתינוק, נדרשת הסכמת שני ההורים. אם ההורים פרודים, גרושים או בתהליכי גירושין, יש להביע הסכמה כתובה בפני אחת מלשכות האוכלוסין (או עורך דין מוסמך), ביחד או בנפרד. כלומר, על שני ההורים להגיע ללשכת האוכלוסין, להבדיל מהורים נשואים שאצלם נדרשת נוכחות של הורה אחד בלבד. הורה גם יכול למלא בקשה לסירוב להוצאת דרכון, אשר תכלול נימוקים לבקשתו.

במקרים בהם מוגשת בקשה עבור מספר מבקשים שהם אחים מתחת לגיל 18, על ההורים לענות על שאלות אימות שישאל  עובד הלשכה עבור כל אחד מהילדים.

דרכון ביומטרי

כיום אפשר להוציא רק דרכון ביומטרי ולכן אין חובה בהבאת תמונה

מסמכים דרושים

  • תעודת זהות של אחד ההורים בה רשומים המבקשים.
  • עבור ילדים מתחת גיל שש מומלץ להביא תמונת דרכון מודפסת