שוק ההון    

הונג קונג צונחת עקב המשבר עם סין

הונג קונג; צילום: pixabay

הבורסה בהונג קונג צנחה בכ-2% בעקבות  הפגנות הענק במדינה נגד הצעת חוק ההסגרה לסין

הבורסה בהונג קונג צנחה בכ-2% בעקבות  הפגנות הענק במדינה נגד הצעת חוק ההסגרה לסין, שלפיה אזרחי המדינה שבשליטת סין יוכלו לעבור הליך פלילי בסין. התושבים מתנגדים למהלך של מנהיגת העיר הונג קונג, מחשש להפרות זכויות האדם התכופות בסין. זו ההפגנה הגדולה בעיר מאז מעבר השלטון בעיר מבריטניה לסין.

השינוי  מעעלה תהיות לגבי העיקרון שהיה חשוב מאוד לשם צמיחתה של הונג קונג כמרכז פיננסי ועסקי בינלאומי, של "מדינה אחת, שתי מערכות"; עיקרון זה מאפשר למושבה הבריטית לשעבר פעילות חופשית יותר מבסין ומבנה משפטי ברור ומובהק המתאים לחברות רב לאומיות.

"הדאגות שהושמעו על ידי עסקים, פעילים דמוקרטיים, הקהילות המשפטיות, גופים דתיים, נציגים דיפלומטיים ואחרים נדחקו בינתיים הצידה. העיר עומדת בפני משבר פוליטי. יותר ממיליון מפגינים ברחובות – שיעור שיא. ההבטחות כי זכויות האדם יובטחו, לא עזרו. אלפי מפגינים נוספים הסתערו על כבישים מרכזיים ליד משרדי הממשלה, ואילצו פקידים לעכב דיון מתוכנן על הצעת החוק בבית המחוקקים של העיר. ההצעה, שעקפה כבר את הנוהל הרגיל לאישורי חקיקה, תועבר במהירות להצבעה חקיקתית שצפויה ב -20 ביוני. בייג'ינג לקחה עמדה ברורה בנושא, דבר שיקשה עוד יותר על נסיגה", סיכם בפמן.

דלתא תרכוש חברת חזיות הונג קונגית ביותר מ-105 מיליון דולר

בהונג קונג מחירי הדירות הגבוהים בעולם, תל אביב אפילו לא בעשירייה

עוד כישלון הנפקה של קריפטו: ביטמיין נסוגה מהתוכנית להיסחר בבורסת הונג קונג