חדשות    

הולכים לבחירות – מה יהיה עם תוכנית מחיר למשתכן?

 הולכים לבחרות. בתחילת אפריל 2019 צפויות הבחירות, ואחת השאלות החשובות היא מה יהיה עם תוכנית הדגל של משרד האוצר – מחיר למשתכן?

"לא ניתן לפגוע בתוכנית מחיר למשתכן", אמר שר האוצר כחלון, 130 אלף זוכי מחיר למשתכן צריכים לדעת שאנחנו פה ולא ניתן לפגוע בתוכנית הזו. גורמים רבים רוצים לפגוע בתוכנית הזו כדי שלא תגיעו לדירה".

אז קצת דיוק – 130 אלף איש נרשמו וקיבלו זכאות, הם עדיין לא זכו בדירה. מספר הזוכים בדירה הוא כ-60 אלף איש. אבל בלי לזלז מדובר בכמות גדולה. האם זו כמות שתגרום לירידה במחייר הדירות? רק באזורים שבהם "הפציצו" עם פרויקטים של מחיר למשתכן כמו בקריות, נהירה, ובפריפריה בכלל.

בינתיים קרוב ל-1,000 דירות בפרויקטים של מחיר למשתכן מוצעות לכולם כי אין להם דורש (אחרי תקופה ממושכת). בינתיים קצב הנרשמים לתוכנית מחיר למשתכן הולך ויורד; בינתיים מתברר שהפרויקטים של מחיר למשתכן מתארכים והזוכים יקבלו את הדירה בעוד 4-5 שנים ואולי אפילו יותר.

מעבר לכך, וזה החשש הגדול – מי מבטיח ששר האוצר הבא יהיה מחוייב לתהליך? מי מבטיח שכל ההבטחות שניתנו על ידי שר האוצר הנוכחי – כחלון, אכן יסופקו. יש מצב, וזה לא ממש בלתי סביר, שהתוכנית תשתנה, תתהפך, וצריך גם לזכור את המחויבות של הערים. הערים הסכימו לתוכניות הגג כי ציפו לקבל מתנות מהאוצר וממשרד השיכון. אבל זאת קומבינה, סוג של תן וקח, שעדיין אף אחד לא בטוח לאן הוא יתגלגל.

אז – אל תהיו בטוחים שתוכנית מחיר למשתכן תישאר במתכונת הזו – הכל פתוח.

כך או אחרת, כחלון התבטא על רקע הקביעה שהולכים לבחרות – "כדי לשמור על יציבות במשק, החלטנו יחד ללכת לבחירות כמה שיותר מהר, כדי שלא נוציא הרבה כסף לבחירות.  המפלגה שלי עשתה במהלך הקדנציה הזו פעולות רבות, לרבות: מחיר למשתכן, תוכנית חיסכון לכל ילד, סבסוד צהרונים, העלאת שכר חיילי צה"ל ועוד".

סימן נוסף לכישלון התוכנית – 900 דירות במחיר למשתכן מוצעות לכולם

אל תתנו ללמס לעבוד עליכם – מחירי הדירות לא ירדו