שוק ההון    

הוט – דוחות טובים ב-2017; גידול במנויים בתחילת 2018

טל גולדשטיין, קרדיט:רמי זרגנר

דוחות טובים להוט. החברה מסכמת את 2017 עם עלייה בהכנסות  ל- 4.2 מיליארד שקל, גידול של כ-4% ביחס ל- 2016; עלייה של 486% ברווח הנקי ל- 246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016;  mobile HOT ממשיכה להוביל את הגיוסים בשוק – עם גידול של כ-117 אלף לקוחות, והיא חברת הסלולר היחידה שצומחת בהכנסות, בשיעור גבוה של 18%.

הוט היא בעיקרה חברת טלוויזיה בכבלים/ טלוויזיה רב ערוצית, אך היא השכילה להפוך לחברת תקשורת שמספקת שירותים כמעט מלאים – הוט מובייל מספקת שירותי מובייל, החברה גם מספקת תשתית אינטרנטית וטלפוניה קווית, כך שהיא ממוצבת כגוף שמספק את מכלול השירותים, בדומה לבזק. לאחרונה גם סלקום ופרטנר נכנסו לשוק הטלוויזיה ובפועל גם הם מספקים שירותי תקשורת מלאים – תקשורת ניידת, נייחת, אינטרנט וטלוויזיה.

כך או אחרת,  נכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה שמונה שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השניה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".

 

תמצית הדו"חות:

  • הכנסות החברה ב-2017 הסתכמו בכ- 4.2 מיליארד שקל, גידול של כ- 4% בהכנסות לעומת אשתקד.
  • הרווח התפעולי הסתכם ב- 568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד – גידול של כ- 79%.
  • הרווח השנתי הנקי הסתכם בכ- 246 מיליון שקל לעומת רווח של 42 מיליון שקל בשנה מקבילה אשתקד, גידול של כ- 486%, הגדול ביותר מאז שנת 2011.
  • ה-EBITDA הסתכם בכ- 1,721 מיליון שקל, גידול של 5% ביחס לשנה מקבילה אשתקד.
  • HOT mobile ממשיכה את תנופת הגיוסים ומובילה את השוק עם גיוס של 117 אלף מנויים בשנה ומונה כיום כ- 1.564 מיליון מנויים. הכנסות HOT mobile ממשיכות לצמוח עם גידול של כ- 18% ביחס לשנה מקבילה אשתקד ל-1.2 מיליארד שקל.
  • מהירות הגלישה הממוצעת של לקוחות תשתית האינטרנט היא המהירה ביותר בענף והגיעה ל-87.9 Mb.

 

להלן תמצית התוצאות לשנת 2017 בהשוואה ל- 2016:

  2017 2016 עלייה (ירידה) השינוי %
הכנסות 4,026 4,054 152 4%
פחת והפחתות 1,153 1,291 (138) (11%)
הפחתה בגין זכויות שימוש 3 (3) (100%)
הוצאות תפעול 2,061 1,968 93 5%
הוצאות מכירה ושיווק 212 225 (13) (6%)
הוצאות הנהלה וכלליות 212 216 (4) (2%)
הוצאות (הכנסות) אחרות 33 (33) (100%)
רווח תפעולי 568 318 250 79%
רווח נקי (הפסד) 246 42 204 486%
EBITDA 1,721 1,645 76 5%
% EBITDA מהכנסות 41% 41%    
השקעות 912 1,142 (230) (20%)

  2017 2016
מגזר כבלים    
מספר לקוחות באלפים 1,001 1,017
שינוי במספר הלקוחות באלפים (16) (10)
לקוחות טריפל באלפים 480 489
ARPU בשקל 230 233
% נטישה 17% 14%
     
מנויי טלוויזיה 789 811
מנויי אינטרנט 707 701
קווי טלפון 656 664
סה"כ מנויים (RGU) 2,152 2,176
     
הכנסות במיליוני ₪ 3,037 3,064
רווח תפעולי במיליוני שקל 694 700
EBITDA במיליוני ₪ 1,497 1,570
% EBITDA מהכנסות 49% 51%
     
מגזר סלולר    
מספר מנויים באלפים 1,564 1,447
שינוי במספר המנויים באלפים 117 218
ARPU בשקל 52 50
% נטישה 39% 35%
     
הכנסות במיליוני ₪ 1,224 1,036
הפסד תפעולי במיליוני שקל (123) 382
EBITDA במיליוני ₪ 224 75
% EBITDA מהכנסות 18% 7%

אודות קבוצת HOT

HOT היא קבוצת תקשורת הפועלת בכמה תחומים עיקריים – שידורי טלוויזיה רב-ערוצית למנויים, אספקת שירותי גישה לאינטרנט מהיר רחב פס על גבי תשתית הכבלים למגזר הפרטי והעסקי, שירותי טלפון, שירותי ISP, שירותי סלולר ושיחות בינלאומיות. בעל השליטה בחברה הוא פטריק דרהי, באמצעות קבוצת התקשורת הגלובלית Altice, החברה האם של HOT.