דוחות טובים להוט. החברה מסכמת את 2017 עם עלייה בהכנסות ל- 4.2 מיליארד שקל, גידול של כ-4% ביחס ל- 2016; עלייה של 486% ברווח הנקי ל- 246 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל ב- 2016; mobile HOT ממשיכה להוביל את הגיוסים בשוק – עם גידול של כ-117 אלף לקוחות, והיא חברת הסלולר היחידה שצומחת בהכנסות, בשיעור גבוה של 18%.
הוט היא בעיקרה חברת טלוויזיה בכבלים/ טלוויזיה רב ערוצית, אך היא השכילה להפוך לחברת תקשורת שמספקת שירותים כמעט מלאים – הוט מובייל מספקת שירותי מובייל, החברה גם מספקת תשתית אינטרנטית וטלפוניה קווית, כך שהיא ממוצבת כגוף שמספק את מכלול השירותים, בדומה לבזק. לאחרונה גם סלקום ופרטנר נכנסו לשוק הטלוויזיה ובפועל גם הם מספקים שירותי תקשורת מלאים – תקשורת ניידת, נייחת, אינטרנט וטלוויזיה.
כך או אחרת, נכ"לית HOT, טל גרנות-גולדשטיין: "ברבעון הראשון של 2018 אנו רושמים הישג משמעותי עם גידול חיובי במצבת לקוחות החברה, לראשונה מזה שמונה שנים, וזאת למרות התחרות הגוברת בשוק התקשורת. מה שמוכיח, כי לקוחות החברה לא מוכנים להתפשר. גם ב-2017, HOT היא קבוצת התקשורת היחידה בישראל שצומחת זו השנה השניה ברציפות ומסיימת את 2017 תוך שהיא מתחזקת ומשתפרת בכל הפרמטרים הכספיים. HOT mobile היא המגייסת הגדולה ביותר בשוק הסלולר זו השנה השלישית ברציפות וממשיכה במגמת הצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים וצמיחה חדה במכירות ציוד קצה".
תמצית הדו"חות:
- הכנסות החברה ב-2017 הסתכמו בכ- 4.2 מיליארד שקל, גידול של כ- 4% בהכנסות לעומת אשתקד.
- הרווח התפעולי הסתכם ב- 568 מיליון שקל לעומת 318 מיליון שקל אשתקד – גידול של כ- 79%.
- הרווח השנתי הנקי הסתכם בכ- 246 מיליון שקל לעומת רווח של 42 מיליון שקל בשנה מקבילה אשתקד, גידול של כ- 486%, הגדול ביותר מאז שנת 2011.
- ה-EBITDA הסתכם בכ- 1,721 מיליון שקל, גידול של 5% ביחס לשנה מקבילה אשתקד.
- HOT mobile ממשיכה את תנופת הגיוסים ומובילה את השוק עם גיוס של 117 אלף מנויים בשנה ומונה כיום כ- 1.564 מיליון מנויים. הכנסות HOT mobile ממשיכות לצמוח עם גידול של כ- 18% ביחס לשנה מקבילה אשתקד ל-1.2 מיליארד שקל.
- מהירות הגלישה הממוצעת של לקוחות תשתית האינטרנט היא המהירה ביותר בענף והגיעה ל-87.9 Mb.
להלן תמצית התוצאות לשנת 2017 בהשוואה ל- 2016:
2017 | 2016 | עלייה (ירידה) | השינוי % | |
הכנסות | 4,026 | 4,054 | 152 | 4% |
פחת והפחתות | 1,153 | 1,291 | (138) | (11%) |
הפחתה בגין זכויות שימוש | – | 3 | (3) | (100%) |
הוצאות תפעול | 2,061 | 1,968 | 93 | 5% |
הוצאות מכירה ושיווק | 212 | 225 | (13) | (6%) |
הוצאות הנהלה וכלליות | 212 | 216 | (4) | (2%) |
הוצאות (הכנסות) אחרות | – | 33 | (33) | (100%) |
רווח תפעולי | 568 | 318 | 250 | 79% |
רווח נקי (הפסד) | 246 | 42 | 204 | 486% |
EBITDA | 1,721 | 1,645 | 76 | 5% |
% EBITDA מהכנסות | 41% | 41% | ||
השקעות | 912 | 1,142 | (230) | (20%) |
2017 | 2016 | |
מגזר כבלים | ||
מספר לקוחות באלפים | 1,001 | 1,017 |
שינוי במספר הלקוחות באלפים | (16) | (10) |
לקוחות טריפל באלפים | 480 | 489 |
ARPU בשקל | 230 | 233 |
% נטישה | 17% | 14% |
מנויי טלוויזיה | 789 | 811 |
מנויי אינטרנט | 707 | 701 |
קווי טלפון | 656 | 664 |
סה"כ מנויים (RGU) | 2,152 | 2,176 |
הכנסות במיליוני ₪ | 3,037 | 3,064 |
רווח תפעולי במיליוני שקל | 694 | 700 |
EBITDA במיליוני ₪ | 1,497 | 1,570 |
% EBITDA מהכנסות | 49% | 51% |
מגזר סלולר | ||
מספר מנויים באלפים | 1,564 | 1,447 |
שינוי במספר המנויים באלפים | 117 | 218 |
ARPU בשקל | 52 | 50 |
% נטישה | 39% | 35% |
הכנסות במיליוני ₪ | 1,224 | 1,036 |
הפסד תפעולי במיליוני שקל | (123) | 382 |
EBITDA במיליוני ₪ | 224 | 75 |
% EBITDA מהכנסות | 18% | 7% |
אודות קבוצת HOT
HOT היא קבוצת תקשורת הפועלת בכמה תחומים עיקריים – שידורי טלוויזיה רב-ערוצית למנויים, אספקת שירותי גישה לאינטרנט מהיר רחב פס על גבי תשתית הכבלים למגזר הפרטי והעסקי, שירותי טלפון, שירותי ISP, שירותי סלולר ושיחות בינלאומיות. בעל השליטה בחברה הוא פטריק דרהי, באמצעות קבוצת התקשורת הגלובלית Altice, החברה האם של HOT.