חדשות    

הווירוס הסיני צפוי לפגוע בביקוש לנפט

קרדיט: shutterstock

הווירוס הסיני שהתפרץ בעיר ווהאן, שכבר גבה חיים,  צפוי להוריד את הביקוש לנפט בעולם בהיקף של 260 אלף חביות ביום בשנה הקרובה. לפי התחזיות דלק מטוסים יהיה אחראי לשני שלישים מכלל הירידה. כשהביקושים ירדו המחירים צפויים לרדת ב־2.90 דולר לחבית. כך לפי הכלכלנים של גודלמן זאקס.

"בעוד שינוי באספקה מצד אופ"ק עשוי להגביל את ההשפעה המהותית של זעזוע כזה בביקושים, אי־הוודאות בשלב ראשון לגבי היקף ההתפשטות של המגיפה תוביל לירידה גדולה מהצפוי במחירים", כתבו האנליסטים של גולדמן זאקס. האנליסטים משערים שהירידה בביקוש תלויה בחומרה של  הנזק שיגרום הווירוס והגעתו למדינות אחרות על פני הגלובוס.  עם זאת, תגובה מהירה ומקיפה מצד הרשויות בסין תצמצם את ההשפעה השלילית עקב אי-הוודאות.

במגיפות קודמות כמו הסארס הייתה ירידה בשיעור הטיסות, בעיקר מאסיה. גם כמה חברות של מותגי יוקרה נפגעות משום שרוב הביקוש למוצריהן הוא בקרב הצרכן הסיני.

קרוב ל-440 איש כבר נדבקו בנגיף, בהם לפחות 15 רופאים ואחים. הווירוס זוהה כשייך למשפחת נגיפי ה-SARS הפוגעים בדרכי הנשימה. אתמול החל כינוס של  ארגון הבריאות העולמי שיקבע אם מדובר במצב חירום בריאותי בינלאומי.

הנגיף, שהתפרץ בעיר ווהאן, התפשט לערים נוספות, בהן לבירה בייג'ינג, שם נמצאו חמישה מקרים עד כה. מחוץ לסין, אומתו שני מקרים בתאילנד, אחד ביפן, אחד במקאו ואחד בקוריאה הדרומית. היום הודיעה הפיליפינים כי היא בוחנת מקרה ראשון בשטחה. גם בארצות הברית דווחו על מקרים ראשונים.

מזכ"ל אופ"ק: הביקושים לנפט יגדלו

עלייה של 11% בהכנסות איתמר מדיקל; השוק מאוכזב – המניה בשפל של שנה