חדשות    

ההנחיות החדשות להתמודדות עם הקורונה: גני ילדים ומקומות בילוי סגורים

אתמול בתשע בערב נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו עקב הגידול במספר חולי הקורונה המאומתים והערכות על 3,000 חולים  ונשאים לא מאומתים. ההנחיות העיקריות הן סגירת גני הילדים והפעוטונים, הן הממשלתיים והן הפרטיים, וכן סגירת מוקדי הבילוי. בכך מקומות אלו מצטרפים להכרזה על סגירת בתי הספר. כמו כן התבקשו מי שלא חייבים שלא להגיע לעבודה.

ראש הממשלה הוסיף גם כי יינקטו אמצעים טכנולוגיים, שעל אף הפגיעה בפרטיות האזרחים "זה נותן לנו כלי אפקטיבי לאיתור הנגיף ולנסות לבודד אותו". זמן קצר לפני הודעת נתניהו, משרד הבריאות הודיע כי מניין הישראלים שנדבקו בנגיף עלה ל-193.

נתניהו התייחס גם לבהלת הסתערות על רשתות השיווק במהלך סוף השבוע מחשש למחסור במוצרים. "יש מלאים מכאן ועד להודעה חדשה – גם מזון, גם לפסח, יש לנו די והותר, אין שום סיבה להסתערות הזו, אין שום מחסור וגם לא יהיה מחסור", טען. "גם בתרופות לא יהיה מחסור, המלאים מלאים, האספקה סדירה וגם בתי המרקחת ימשיכו לעבוד".

עוד הוסיף על מוקדי הבילוי: "כל מה שקשור לתרבות הפנאי יופסק החל ממחר בבוקר (היום – דנ"ק). זה קשה, אני מבין את זה, אני מבין לליבם של מסעדנים, בתי קפה והתיאטרון. מה שקשור למסחר, ייצור, שירותים – זה יימשך בתנאים מגבילים".

""הציבור התבקש גם שלא להתקהל בקבוצות של למעלה מ-10 אנשים, הודגש כי מקומות העבודה יפעלו תחת המגבלות, ותהיה עדיפות לעבודה מהבית. גם גני הילדים, הפעוטונים ומעונות היום ייסגרו החל ממחר. "יש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם", אמרה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי הבריאות.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד סיכם את ההנחיות: "צירפנו להנחיות ממחר בבוקר את גני הילדים, הפעוטונים ומעונות היום. במגזר העסקי, כל תרבות הפנאי, מרכזי בילוי, בתי קפה, קניונים, בתי קפה, אולמות אירועים, חתונות, כנסים, חדרי כושר, בתי קולנוע, כל המקומות האלה יסגרו".

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה

בנק ישראל פרסם הנחיות להפסקת השימוש בליבור