חדשות    

הביטקוין של פייסבוק: החברה תשיק מטבע דיגיטלי

המטבע הדיגיטלי של פייסבויק גלובלקוין צפוי להיות משווק תחילה ב-12 מדינות

פייסבוק מתכננת להשיק ביטקויון משלה. ענקית הסושיאל מתכננת להשיק מטבע קריפטוגרפי משלה בשנה הבאה, וכן מערכת תשלומים דיגיטלית שתפעל בכתריסר מדינות,ברבעון הראשון של 2020. החברה כבר רוצה להתחיל לבחון את המטבע הקריפטוגרפי שלה, שזכה לכינוי GlobalCoin, עוד לפני תום השנה הנוכחית, כך מדווח אתר BBC.

לפי הערכות, הגלובלקוין של פייסבוק ישמש לתשלומים באמצעות אפליקציות מסרים מיידיים, כמווואטסאפ ומסנג'ר. BBC ציינה גם כי פייסבוק צפויה להשיק כבר בשבועות הקרובים רשת של מטבע דיגיטלי "יציב" (stablecoin).

פייסבוק כבר החלה לנהל מגעים עם נגיד הבנק של אנגליה, מארק קרני. מייסד פייסבוק מארק צוקרברג נפגש איתולאחרונה כדי  לדון בהזדמנויות ובסיכונים הכרוכים בהשקת מטבע קריפטוגרפי. החברה התייעצה בנושאים תפעוליים ורגולטוריים גם עם פקידים ממשרד האוצר האמריקני.

עוד ניהלה מגעים פייסבוק עם חברות העברת כספים כמו ווסטרן יוניון, בניסיון למצוא דרכים זולות ומהירות יותר להעביר כסף, עבור מי שאין לו חשבון בנק.

מטרת החברה, שבבעלותוהגם אפליקציות ווטסאפ ואינסטגרם, לעלות על הרשתות הקיימות ולשבור חסמים כלכליים, וכן להגביר את התחרות עם הבנקים ולהפחית את עלויות המשתמש.

בפייסבוק מכנים את הפרויקט"ליברה", ובמסגרתו היא מתכננת ליצור רשת פיננסית דיגיטלית משלה. במסגרת הפרויקט היא תשלב כוחות עם בנקים וברוקרים, מה שיאפשר למשתמשים להמיר דולרים ומטבעות בינלאומיים נוספים למטבעות דיגיטליים.
עוד נודע כי קבוצה קטנה של מייסדים צפויה להשיק את ההתאגדות, שבסיסה בשווייץ, בקרוב. ישנם גם דיווחים שעל פיהם פייסבוק נמצאת בשיחות עם מספר סוחרים מקוונים, כדי שיסכימו לקבל את השימוש במטבע החדש, בתמורה לעמלות מופחתות על עסקאותיהם.

פיתוח מטבע הקריפטו של פייסבוק נמשך כבר כמה חודשים, לאחר שהחברה גייסה יותר מ-30 עובדים לצוות הבלוקצ'יין שלה, הפועל, בין השאר, ממשרדים בתל אביב. בראש פעילות הבלוקצ'יין של פייסבוק עומד הישראלי תומר בראל, המכהן כסגן נשיא החברה לתפעול וניהול סיכונים בתחום הבלוקצ'יין. עד לתחילת 2018 כיהן בראל כסגן נשיא בענקית התשלומים PayPal, שם היה אחראי בתפקידו האחרון על ניהול השירותים התאגידיים.

בלוקציין – מהפכה במטבעות הדיגיטליים; מה זה? איך זה צפוי להשפיע עלינו? ומה מחיר הביטקוין?