חדשות    

הביטקוין נמוך מ-7,000 דולר – שפל של חצי שנה

ביטקוין

הביטקוין צונח לשפל של חצי שנה, עקב חששות מרגולציה בסין. מחיר הביטקוין יורד ב-7% לפחות מ-7,000 דולר זאת בהמשך לנפילה של יותר מ-14% שרשם המטבע הווירטואלי בשבוע שעבר, שאותו פתח במחיר של 8,485 דולר. זוהי הפעם הראשונה מאז חודש מאי שהביטקוין נסחר בפחות מ-7,000 דולר – מחיר שמסמן ירידה גדולה יותר ובריחת משקיעים.

הירידות בימים האחרונים מזכירות את רצף הירידות שרשם ב-2014.הירידות נובעותמאזהרה של הבנק המרכזי של סין למשקיעים ממסחר במטבעות קריפטוגרפיים ועליהם להיזהר ממטבעות וירטואליים. עוד קראו החודש בממשל הסיני לניקוי אורוות בחברות שמעורבות במסחר במטבעות קריפטו, והזהירו מפעילויות המרה לא חוקיות.

החשש ברשויות הוא לא רק לגורל המשקיעים אלא גם שהצלחה של הביטקויון תרחיק את  המשקיעים מהמניות, מה שיעיב ויעכב את שיחות הסחר בין סין לארצות הברית המנסות לגרום לאיזון בשוק המניות.

עם זאת, אחרים תולים את נפילת הביטקוין בביצועים מוצלחים של השקעות  מסורתיות וכי נפח המסחר במטבע נמוך מדי.

הבנק המרכזי בסין אמר ביום שישי לעסקים שקשורים לתחום הקריפטו לבחון אם ביצעו פעילויות לא חוקיות וביקש ממשקיעים להיזהר ממטבעות וירטואליים. מוקדם יותר החודש פירסמו הרשויות בשנחאי הודעה על ביצוע חקירה נגד חברות מסחר בקריפטו ואחת מהרשויות בבייג'ין הזהירה נגד פעילות מסחר לא חוקית.

עם זאת, הביטקוין רשם עדיין עלויות משמעותיות מתחילת השנה. בסוף 2018 נסחר המטבע הווירטואלי תמורת 3,674 דולר. בין אפריל ליוני הוא רשם זינוק משמעותי ונסחר תמורת 13 אלף דולר, אך מאז יורד בתלילות.

הקפצת הביטקוין או הונאה נגד הבורסה? מחקר טוען כי אדם יחיד אחראי להקפצת הביטקויון ל-20 אלף דולר

הביטקוין בשפל של חמישה חודשים, ירד ל-7,500 דולר