שוק ההון    

הבורסה מעודדת מסחר באופציות – איך? למה וכמה?

קרדיט: shutterstock

הבורסה מעודדת מסחר באופציות – איך? למה וכמה?

התוכנית של הבורסה לעידוד הסחירות בנגזרים על מדד ת"א-35 יוצאת לדרך. במסגרת התוכנית, הראשונה מסוגה, תעביר הבורסה לפעילים שיצטרפו לתוכנית 30% מהגידול בהכנסותיה הנובעות מהמסחר בנגזרים. התוכנית קיבלה את אישור רשות ניירות ערך

בהמשך לאישור דירקטוריון הבורסה לתמרוץ פעילי נגזרים, מודיעה היום הבורסה כי התוכנית אושרה גם על ידי רשות ניירות ערך וכי היא תחל ב-1 במאי 2018.

התוכנית החדשה לעידוד הסחירות מבוססת על מודלים מוכרים הקיימים בבורסות נגזרים מובילות בעולם ומתמקדת בפעילי שוק גדולים התורמים לסחירות בנגזרי מדד ת"א-35.

מטרת התוכנית שגיבש סגל הבורסה היא להגדיל את נפח הפעילות במסחר בנגזרים על מדד ת"א-35. התוכנית מבוססת על מודל Revenue Sharing במסגרתו פעילי נגזרים ישתתפו בחלק מהגידול בהכנסות הבורסה, כתוצאה מגידול במחזורי המסחר בנגזרים.

תוכנית עידוד הסחירות גובשה לאור התחרות הגוברת מול בורסות זרות, אשר חלקן הגדול מפעילות מגוון תכניות לעידוד הסחירות. הנגזרים על מדד ת"א-35  נחשבים להצלחה גם בהשוואה בינלאומית ומדורגים במקום ה-7 בעולם בהיקפי המסחר באופציות על מדדי מניות (נתוני 2016  – World Federation of Exchanges), זאת על אף הירידה בשנים האחרונות בהיקף המסחר בנגזרים.

אופציות – המדריך המלא

 

להלן עקרונות התוכנית:

  1. המשתתפים בתוכנית יהיו זכאים לתגמול בשיעור של 30% מהגידול בהכנסות הבורסה מהמסחר בנגזרי ת"א-35. כלומר, ככל שתהיה עלייה בהכנסות הבורסה כתוצאה מגידול במחזורי המסחר לעומת המחזור הנוכחי, 30% מאותה עליה תחולק בין משתתפי התוכנית.

 

  1. על כל פעיל שמבקש להשתתף בתוכנית, להירשם אליה באמצעות חבר הבורסה דרכו הוא פועל בנגזרים בבורסה.

 

  1. התוכנית אינה מטילה על המשתתפים בה חובות ציטוט.

 

  1. התוכנית תהיה פתוחה לכל מי שיעמוד בתנאי סף: מחזור יומי ממוצע מינימלי של אופציות. התגמול יועבר מידי חודש רק למשתתפים שיעמדו בתנאי הסף לקבלת התגמול, בחודש שלגביו ניתן התגמול. תנאי הסף יפורסמו בתחילת אפריל.

 

  1. משתתפים חדשים שיעמדו בתנאי הסף יוכלו להצטרף לתוכנית באופן שוטף, במועדים המפורטים בהצעה.

 

  1. משך התוכנית – שנה אחת עם אופציה להארכה בידי הבורסה.