מדריכי השקעות    

הבורסה יורדת – למכור או לקנות?…כמה עובדות ואל תקשיבו למומחים!

קרדיט: pixabay

הבורסה יורדת ואתם מפסידים כסף. אלו מבינכם שמחזיקים ישירות במניות רואים את התיק שלהם הולך ונשחק. אלו שחושבים שהכותרות על הבורסה לא קשורות אליהם – טועים. קרנות הנאמנות, קופות הגמל  והחסכונות לפנסיה של כולנו נמצאים עמוק בבורסה המקומית ובבורסה האמריקאית. הירידות האלו נוגעות לכיס של כולם.

טור דעה – איפה הכסף 103: אל תהיו עדר, תשקיעו לטווח ארוך…

אז הפסדתם לא מעט בחודש האחרון, אבל חשוב שתזכרו כמה עובדות:

העובדה הראשונה –  הירידות באוקטובר הגיעו אחרי עליות מאוד נאות בשנים האחרונות. מדדי המניות בארה"ב שברו שיאים מדי חודש.

הירידות האלו החזירו את השווקים שנה אחורה. זה ממש לא ביג דיל. ובכלל – הבורסה בת"א, איבדה אולי 10% בחודש האחרון – ממש לא נורא.

שווקים בהגדרה הם מטוטלת של עליות וירידות, ובשנים האחרונות הכרנו כאמור בעיקר את העליות. אז ..נעים להכיר – עכשיו יש ירידות!

עובדה שנייה – יותר מאשר משקיעים מפסידים בירידות הם מפסידים בגלל שהם מתנהגים כמו עדר.  אנחנו קונים כשהשווקים כבר מנופחים ומוכרים בפאניקה הראשונה, ואז קונים שוב כשהשוק נרגע, ומוכרים שוב כשיש חששות. אנחנו מפסידים הרבה כסף בלנסות לתזמן את השוק – אבל מחקרים היסטוריים מוכיחים כל פעם מחדש – אי אפשר לתזמן את השוק מי שמשקיע בצורה שיטתית ומתמשכת מרוויח. הדגש כאן הוא על מתמשכת, השקעה בבורסה היא השקעה לטווח ארוך.

ועובדה שלישית – למי שלא רוצה או לא יכול להשקיע לטווח ארוך ולא יודע מה לעשות עכשיו כשהבורסה יורדת; העצה הכי טובה שאפשר לתת לו היא – לא להקשיב למומחים, אף אחד לא באמת יודע מה יהיה! בהצלחה.

 

הבורסה יורדת! מה לעשות?

יועץ השקעות לעומת מנהל השקעות; ואיך מנהלים את הכסף לבד?

ניהול תיקים – כל מה שצריך לדעת

 

חיסכון לכל ילד – מה זה? ואיך תבחרו חיסכון מתאים?

 

ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

 

השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?