מובייל וגאדג'טים    

האפליקציה של גוגל שיודעת לתמלל Live Transcribe. לא רק לחירשים

צילום: גוגל
מעודכן ל-02/2019

האפליקציה יכולה להראות למשתמש את עוצמת רעשי הרקע שקיימים בחדר ועשויים להשפיע על התמלול, כך שהוא ידע אם החדר רועש מדי לתמלול ואת עוצמת הדיבור של המשתתפים בשיחה

גוגל שיחררה את אפליקציית התמלול החדשה שלה  וזו מסוגלת לתמלל את הנאמר בחדר בזמן אמת באמצעות כמה טכנולוגיות מוצלחות של החברה.

מנגנון ה-ASR (קיצור של automatic speech recognition) של גוגל הוא כלי שמשמש את החברה בכלים שונים שלה. וודאי נתקלתם בו בתמלול האוטומטי של סרטוני יוטיוב, או אפילו בהודעות מוקלטות. אבל הפעם יש חידושים גם חברתיים בדמות אפליקציה חדשה בשם ״Live Transcribe״. כדי ליצור את האפליקציה, גוגל חברה לאוניברסיטת גאלדט, האוניברסיטה היחידה בעולם שתוכניות הלימודים והשירותים שלה מותאמים במיוחד לאוכלוסיית החירשים וכבדי השמיעה, והתוצאה קולעת למדי.

ברגע שמפעילים את האפליקציה, היא מתחילה להאזין לנאמר בחדר, וברגע שהיא מזהה דיבור, היא מתחילה לתמלל את הנאמר לכדי טקסט, שניתן לשנות את גודלו ולבחור את בהירות הרקע. האפליקציה יכולה להראות למשתמש את עוצמת רעשי הרקע שקיימים בחדר ועשויים להשפיע על התמלול, כך שהוא ידע אם החדר רועש מדי לתמלול ואת עוצמת הדיבור של המשתתפים בשיחה. כמו כן ניתן להפעיל מנגנון אשר ירטיט את המכשיר אם מישהו בחדר החל לדבר שוב אחרי שחלה הפסקה של יותר מ-10 שניות בשיחה.

האפליקציה תומכת ביותר מ-70 שפות אשר מכסות יותר מ-80% מאוכלוסיית העולם,  כולל עברית .

 

כרגע האפליקציה נמצאת בשלב בטא,אפשר להרשם לרשימת המתנה באתר, ובינתיים ניתן להוריד בקלות את האפליקציה דרך חנות ה-Play.    באנגלית האפליקציה מדויקת מאוד ומהירה מאוד, ממש כמו מנגנון הכתוביות האוטומטיות ביוטיוב, וגם מפסקת את המשפטים. התמיכה בעברית לא רעה אף היא, ובשלב זה טועה רק במספר קטן מאוד של מילים. אבל בעברית אין תמיכה בסימני פיסוק, כך שמשפטים עלולים לצאת קצת מבולבלים ונטולי הקשרים.

גוגל משתמשת גם במנגנוני הבנת ההקשרים שלה במשפטים, והטקסט לעיתים מתוקן בדיעבד, לאחר שהמערכת הצליחה להבין שהיא טעתה. בשלב זה לא ניתן להעתיק את הטקסט ולהעביר אותו בקלות בין אפליקציות, כך שאם תכננתם לתמלל משהו ולהעתיק אחר כך למחשב או לטלפון, זה מוקדם מדי.

גוגל פיי, שירות התשלומים של גוגל, ייכנס לארץ

גוגל – כל הדרך מהנפקה כושלת לגורילה של הגורילות