חדשות    

האפליקציה הסינית לשוכרי דירות – Ziroom

קרדיט: PIXABAY

Ziroom (תרגום – ללא דאגות) הפכה להיות אפליקצייה פופולארית לשוכרי דירות בזכות סיבה אחת – היא אמינה.

כל האתרים והאפליקציות האחרים בתחום מייפיים את הדירות הפוטנציאליות להשכרה באופן כזה שאי אפשר להכיר אותן – המציאות שונה לחלוטין מהתמונות ברשת ובאפליקציות. Ziroom  שונה – אצלה הכל אמיתי. מה שרואים בתמונות זה המצב האמיתי.

בסין זה לא עניין של מה בכך, ולכן האפליקציה הזו זוכה לגידול עצום בכמות המשתמשים. מעבר לכך, המידע שקוף ומאוד מפורט – השנה בה נבנה הבניין,  המרחק המדויק של הדירה ממקומות מרכזיים ומתחנות הרכבת התחתית באזו. פרוט לגבי הסביבה ועד כמה היא ירוקה.

Ziroom גם פועלת בשוק הדיור בסין בדומה ל-WEWORK בשוק מתחמי העבודה, רק שהיא עושה זאת במגורים –  החברה חוכרת לזמן ארוך דירות, משפצת ומרהטת אותן בקו אחיד  ומשכירה אותן לשנה או יותר בפרמיה. הדירות של Ziroom הן לרוב בסטנדרט גבוה יותר מהממוצע בשוק הסיני.

Ziroom גם הכניסה דיגיטציה לתהלייך השכרת הדירה – החתימה על חוזה הדירה והתשלום נעשים דרך האינטרנט. כמה שעות אחרי החתימה, השוכר מקבל קוד ויכול לעבור לדירה. הפשטות והמהירות הזו היא יתרון אדיר בערים הסיניות ובמיוחד בבייגינג'. תהליך הדיגיטציה נמשך גם לאורך תקופת השכירות – ניתן לדווח על תקלות וליקויים, אפשר גם לקבל שירותים דרך האפליקציה כמו – הצעות לרכישת ריהוט, הובלה, ניקיון, לסבלט את הדירה ועוד.

Ziroom הוקמה ב-2011 וצברה תאוצה בשנים האחרונות כשלאחרונה הושקעו בה 620 מיליון דולר על ידי ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט וקרן ורבורג פינקוס האמריקאית (שרכשה את לאומי קארד).

 ל-Ziroom יש 1.2 מיליון דיירים הגרים ב-400 אלף נכסים בתשע ערים בסין ומכניסים כ-2 מיליארד דולר בשנה.